Minibus Toyota e-Palette – uniwersalna mobilność już w sprzedaży. Za niecałe 800 tys. zł
W 2025 roku Toyota Motor Corporation oficjalnie rozpoczęła sprzedaż nowej generacji pojazdu e-Palette, całkowicie elektrycznego i zaprojektowanego z myślą o różnorodnych usługach mobilności.
To nie tylko środek transportu, ale wszechstronna platforma – może służyć jako autonomiczny autobus, mobilny sklep, punkt usługowy, a nawet przestrzeń rozrywki.
Rozkład jazdy:
- Do jakich zastosowań Toyota projektuje nowego e-Palette?
- Jakie poziomy autonomii ma osiągnąć pojazd do 2027 roku?
- Ile wynosi deklarowany zasięg elektrycznego e-Palette?
Uniwersalna mobilność
e-Palette to pojazd BEV (Battery Electric Vehicle) o futurystycznym, a zarazem funkcjonalnym designie. Dzięki przestronnemu wnętrzu i dużym przeszkleniom oferuje poczucie otwartości i komfortu, co umożliwia dostosowanie przestrzeni do różnych zastosowań – od przewozu pasażerów, przez sprzedaż detaliczną, aż po mobilne centra komunikacji czy prezentacji.
Na przykład:
- Rano i wieczorem pojazd może pełnić funkcję shuttle busa dla pracowników lub mieszkańców.
- W ciągu dnia – mobilnego sklepu lub punktu usługowego, który działa nawet podczas ładowania.
- Po wyposażeniu w odpowiedni sprzęt, może służyć jako pokój konferencyjny na kołach lub kino z transmisją sportową na żywo.
Toyota zadbała o pełną dostępność pojazdu:
- Niska podłoga i szerokie drzwi przesuwne ułatwiają wsiadanie.
- Elektryczna rampa umożliwia osobom na wózkach inwalidzkich samodzielne wejście i wyjście na krawężnikach o wysokości 15 cm.
- Opcjonalnie dostępny jest mechanizm błyskawicznego mocowania wózków dla zwiększenia bezpieczeństwa.
Gotowy na autonomię
e-Palette już teraz wspiera system jazdy autonomicznej zgodny z poziomem automatyzacji Level 2, a do 2027 roku Toyota planuje wprowadzenie wersji z Level 4 – umożliwiającej pełną autonomię w określonych warunkach. System bazuje na Automated Driving Kit (ADK), integrującym m.in. czujniki LiDAR, kamery i zaawansowane sterowniki, z pełną kompatybilnością z Vehicle Control Interface (VCI) Toyoty.
Toyota planuje testy autonomii m.in. w Toyota Woven City oraz TOYOTA ARENA TOKYO, przy współpracy z dealerami, samorządami i partnerami technologicznymi.
W środku znajdziemy:
- System Steer-by-Wire – bezmechaniczne sterowanie kierownicą z unikalnym kształtem koła kierowniczego.
- Cyfrowe wyświetlacze wewnątrz i na zewnątrz – z możliwością edycji treści przez użytkownika.
- Monitoring kabiny i otoczenia drzwi – dla zapewnienia bezpiecznego wsiadania i wysiadania.
Mobilna stacja ładowania
e-Palette ładuje się zarówno w trybie:
- standardowym (AC 6 kW) – ok. 12 godzin do pełna,
- szybkim (DC 90 kW) – do 80% w ok. 40 minut.
Dodatkowo pojazd może pełnić funkcję stacjonarnego źródła zasilania – przydatnego np. podczas klęsk żywiołowych.
Cena wyjściowa: od 29.000.000 jenów z podatkiem / ok. 768 500 złotych. Z pojazdu można skorzystać w ramach programu dotacji rządowych (ME Japan) – wartość subsydiów: 15.835.000 jenów. Obecnie e-Palette jest oferowany na zamówienie bezpośrednie, ale wkrótce sprzedaż ma trafić do autoryzowanych dealerów Toyoty.
Specyfikacja techniczna
- Długość / szerokość / wysokość: 4.950 / 2.080 / 2.650 mm
- Liczba miejsc: 17 (4 siedzące + 12 stojących + 1 kierowca)
- Prędkość maksymalna: 80 km/h
- Zasięg: ok. 250 km
- Silnik: 150 kW, synchroniczny AC
- Bateria: litowo-jonowa, 72,82 kWh
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok






Komentarze