MAN Truck & Bus z autobusowym wynikiem za I kwartał 2025: Spadek sprzedaży
W pierwszym kwartale 2025 roku segment autobusów w MAN Truck & Bus znalazł się w trudnym położeniu, ale z dobrymi widokami na przyszłość.
Bo choć sprzedaż spadła, firma mocno stawia na rozwój elektromobilności i przygotowuje się na wzrosty, szczególnie w obszarze autobusów elektrycznych.
Rozkład jazdy:
- Jakie były wyniki sprzedaży autobusów MAN w pierwszym kwartale 2025 roku?
- Jakie znaczenie dla MAN ma rozwój elektromobilności i jakie działania firma podjęła w tym zakresie?
- Jakie są prognozy MAN na kolejne kwartały i co oznacza wskaźnik book-to-bill 1,36?
Lekki spadek, ale stabilnie
MAN sprzedał w pierwszym kwartale 1.381 autobusów, co oznacza spadek o 8% w porównaniu do tego samego okresu 2024 roku. Na tle znacznie gorszych wyników w segmencie ciężarówek (–21%) i lekkiego spadku sprzedaży vanów (–2%), autobusy utrzymują względną stabilność. Firma wskazuje na utrzymujący się słaby popyt na rynku, ale jednocześnie rosnące zainteresowanie nowoczesnymi, niskoemisyjnymi rozwiązaniami.
Największym pozytywem dla segmentu autobusowego jest gwałtowny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych. MAN sprzedał łącznie 380 elektrycznych autobusów i ciężarówek – wzrost aż o 178% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku. Lwia część tego wzrostu to zasługa elektrycznych autobusów miejskich, które coraz częściej pojawiają się w przetargach samorządowych w Europie.
W kwietniu 2025 roku MAN uruchomił własną fabrykę akumulatorów w Norymberdze, inwestując 250 milionów euro. Nowy zakład ma zabezpieczyć potrzeby produkcyjne rosnącego segmentu pojazdów elektrycznych, w tym autobusów. Firma przygotowuje się również do startu seryjnej produkcji eTrucków i eBusów w czerwcu 2025 roku w Monachium.
Dodajmy, że mimo spadków w sprzedaży, firma zanotowała 50% wzrost zamówień ogółem, co daje nadzieję na lepsze wyniki w kolejnych kwartałach. Wskaźnik book-to-bill na poziomie 1,36 sugeruje, że popyt zaczyna się odbudowywać, a MAN zamierza skupić się na jego wykorzystaniu – zwłaszcza w rozwijającym się rynku autobusów elektrycznych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze