Kontrakty z CUPT-KPO: Pięć autobusów międzymiastowych dla PZTP Człuchów
7 czerwca Powiat Człuchowski ogłosił przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów niskoemisyjnych klasy II kategorii MAXI.
Zamówienie ma dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności / Komponent E – Zielona, inteligentna mobilność / E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy). Przypomnijmy, że w tym programie (prowadzonym przez CUPT) nie podpisano jeszcze umów i dlatego zamawiający zastrzega, że może unieważnić przetarg, o ile nie dostanie wspomnianych funduszy.
Spis treści:
- Jakie autobusy chce kupić Powiat Człuchowski dla Powiatowego Zakładu Transport Publicznego?
- Jakie autobusy w 2022 roku Powiat Człuchowski zakupił dla Powiatowego Zakładu Transport Publicznego?
Międzymiastowa piątka
Przedmiotem człuchowskiego zamówienia jest „Zakup i dostawa fabrycznie nowych autobusów niskoemisyjnych”, dla potrzeb Powiatowego Zakładu Transport Publicznego Człuchów, w tym:
- autobus międzymiastowy 12 metrowy, z klimatyzacją cało pojazdową, kategorii M3, klasa II – 2 szt.
- autobus międzymiastowy 11 metrowy, z klimatyzacją cało pojazdową, kategorii M3, klasa II – 3 szt.
Pojazdy powinny być tej samej marki i spełniać poniższe wymagania:
- norma emisji spalin EURO 6 step E,
- układ sterowania silnikiem nie może zawierać ukrytych programów zmieniających poziom emisji spalin w zależności od trybu jego pracy,
- autobusy mają charakteryzować się zużyciem paliwa w ruchu lokalnym nie większym niż 30 dm3/100 km;
- pojazdy muszą być przystosowane do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy,
Do tego zamawiający stosuje dyrektywę 2014/25/UE i wymaga, aby w przedmiocie dostawy udział produktów, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej przekraczał 50%.
W zakresie doświadczenia Powiat Człuchowski wymaga od oferentów dostaw minimum 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów o wartości minimum 3,5 mln zł brutto łącznie w ramach jednej umowy – w okresie ostatnich 3 lat.
Okres obowiązywania umowy to 360 dni. Na oferty samorząd czeka do 18 lipca, na następnie oceni złożone propozycje według dwóch kryteriów:
- Cena: 60%
- Parametry techniczne: 40%
Na razie nie znamy SWZ i dlatego bardziej szczegółowo zamawiane pojazdy dla PKS Człuchów opiszemy w kolejnym artykule. Tymczasem link do zamówienia: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_czluchow/proceedings
Ostatnie zakupy
Przypomnijmy, że w 2022 roku Starostwo Powiatowe w Człuchowie zamówiło w ramach przetargu cztery fabrycznie nowe autobusy międzymiastowe Iveco Crosssway. Zakup ten realizowany został w ramach dotacji z II edycji programu „Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych”. Zamówienie obejmowało zakup w ramach jednego zadania dwóch autobusów klasy II o długości 12 m oraz dwóch autobusów klasy II o długości 11 m. Czyli podobnie, jak obecnie.
Termin dostawy wynosił 8 miesięcy na realizację zamówienia.
Jedyną ofertę w tamtym przetargu złożyła firma ABP Bus &Coach (diler Iveco Bus w Polsce) na sumę 5.140.416,00 PLN brutto. Z kolei Powiat Człuchowski przygotował na tę inwestycję 4.900.000,00 PLN brutto. Oferta ostatecznie została przyjęta a nowe pojazdy wzmocniły flotę Powiatowego Zakładu Transport Publicznego w Człuchowie.
Dodajmy, że pierwszy autobus międzymiastowy Iveco Crossway Line 13M PZTP zakupiło w 2019 r.
CZŁUCHOWSKIE BKM
Przy okazji przypomnijmy, że od 1 lipca 2022 człuchowianie nie płacą za bilet w lokalnej komunikacji. Zmiana ma na celu ułatwienie mieszkańcom dostępu do komunikacji miejskiej, ale także poprawę jakości powietrza w mieście.
-„Mam nadzieję, że spowoduje to zwiększenie zainteresowania komunikacją miejską, ponieważ z obserwacji dotychczasowej wynikało, że autobus był wykorzystany właściwie rano przy dojazdach do pracy czy do szkoły, natomiast w ciągu dnia to obłożenie było niewielkie – powiedział Ryszard Szybajło, burmistrz Człuchowa.
Miasto nie posiada własnego zakładu komunikacji, a cyklicznie wyłania w przetargach wykonawcę usług z tego zakresu. Jak przekonują władze miasta, dochód ze sprzedaży biletów pokrywał tylko niewielką część kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej, a resztę i tak dokładało miasto z własnych środków. Rezygnacja z opłat dla mieszkańców nie będzie więc stanowiła dużego obciążenia dla miejskiej kasy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze