Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

King Long pokonuje Zonsona w przetarg MZK Puławy na sześć autobusów elektrycznych

infobus
21.03.2025 19:00
0 Komentarzy

21 marca 20245 r. Miejski Zakład Komunikacji w Puławach ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę sześciu zeroemisyjnych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.

Decyzja zapadła na podstawie analizy dwóch ofert – od EV Motors i Creobus, które w pełni spełniały wymagania zamawiającego i zmieściły się w budżecie przewidzianym na realizację zamówienia. Nowe pojazdy zostaną zakupione w ramach projektu „Poprawa efektywności i jakości transportu publicznego w Puławach”, który jest finansowany z programu „Zielony Transport Publiczny” z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Rozkład jazdy:

  1. Która oferta została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na elektrobusy dla MZK Puławy?
  2. Jakie były główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
  3. Jakie parametry techniczne muszą spełniać zamówione autobusy elektryczne?
Wybór najkorzystniejszej oferty na elektrobusy dla MZK Puławy

Kontrakt na sześć elektrobusów

Puławskie zamówienie obejmuje dostawę sześciu nowoczesnych, zeroemisyjnych autobusów elektrycznych klasy I, które będą wyposażone w nowoczesną infrastrukturę ładowania.

W odpowiedzi na przetarg ogłoszony 5 lutego, MZK Puławy otrzymało dwie oferty:

  • Pierwszą ofertę złożyło Konsorcjum EV Motors Sp. z o.o. oraz Busnex UAB, które zaproponowało cenę 19.759.950 PLN brutto (16.065.000 PLN netto), oferując autobus King Long PEV 12 w cenie jednostkowej 2.677.500 PLN netto.
  • Drugą ofertę złożyła firma Creobus Sp. z o.o. (diler marki Zonson), która zaoferowała autobus Zonson / Granton GTZ6129BEVR w cenie 18.147.420 PLN brutto (14.754.000 PLN netto), a cena jednostkowa tego pojazdu wynosiła 2.459.000 PLN netto.

Wartość zamówienia oszacowana przez zamawiającego wynosiła 20.418.000 PLN brutto, co oznacza, że obie oferty zmieściły się w budżecie przeznaczonym na realizację zamówienia. Oferta Creobus była tańsza o około 1,6 miliona PLN brutto, co stanowiło około 8% oszczędności w stosunku do budżetu.

Wybór najkorzystniejszej oferty na elektrobusy dla MZK Puławy
Wybór najkorzystniejszej oferty na elektrobusy dla MZK Puławy

Wybór zwycięzcy

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny, które obejmowały: ✅ cena (60%)

✅ rozwiązania techniczne (20%)

✅ gwarancja (10%)

✅ termin realizacji zamówienia (10%)

W wyniku oceny ofert, najwyżej oceniono ofertę Konsorcjum EV Motors Sp. z o.o. & Busnex UAB, która uzyskała 95 punktów. Oferta Creobus Sp. z o.o. zdobyła 92 punkty, co nie wystarczyło do wygranej, mimo niższej ceny.

Propozycja EV Motors & Busnex zdobyła więcej punktów dzięki lepszym rozwiązaniom technicznym oraz wydłużonej gwarancji na autobusy, co miało istotny wpływ na ocenę. Dodatkowo, King Long PEV 12 zaoferował wyższe parametry w zakresie pojemności magazynów energii oraz efektywności energetycznej, co stanowiło kluczowy atut w kontekście długoterminowej eksploatacji.

Z kolei oferta Creobus była tańsza, co było jej głównym atutem, jednak w kontekście kryteriów technicznych oraz gwarancyjnych, zamawiający ocenił ją niżej, co przełożyło się na ostateczny wynik punktowy.

Wybór najkorzystniejszej oferty na elektrobusy dla MZK Puławy
Wybór najkorzystniejszej oferty na elektrobusy dla MZK Puławy

Puławskie elektrobusy

Zamówione przez MZK Puławy pierwsze w historii spółki elektrobusy mają być pojazdami klasy I, z długością od 11,5 do 12,5 metra i wysokością do 3,5 metra. Autobusy muszą być w stanie przewieźć minimum 75 pasażerów, w tym co najmniej 25 osób na miejscach siedzących.

Pojazdy będą wyposażone w silnik elektryczny o mocy co najmniej 160 kW, a akumulatory mają pojemność od 350 kWh do 600 kWh, zapewniając zasięg co najmniej 350 km na jednym ładowaniu.

Autobusy będą ładowane za pomocą złącza plug-in i wyposażone w system rekuperacji energii, co umożliwi odzyskiwanie energii podczas hamowania. Wnętrze pojazdów zostanie zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie pasażerów, z przestronnym wnętrzem, klimatyzacją, portami USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej.

Jak informuje MZK, pojazdy pojawią się na ulicach miasta jeszcze w tym roku. Więcej szczegółów na temat przetargu można znaleźć na stronie zamawiającego: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-24c33c19-6f99-4f04-8d86-e91131e1e3d2

Komentarze