Autobus elektryczny King Long cały czas w trasie. Z PGKiM Sandomierz do PKS Polonus
Po serii testów autobusu elektrycznego King Long SmartCity PEV9 w kilkunastu przedsiębiorstwach obsługujących komunikację miejską, teraz przyszła pora na pierwsze testy w spółce skarbu państwa.
Od słowa do czynu! 10 czerwca demonstracyjny pojazd dotarł do zajezdni PKS Polonus w Nowym Dworze Mazowieckim. Wcześniej elektrobus był testowany przez sandomierskie PGKiM. O elektrycznym tournée elektrobusu King Long przygotowanym przez EV Motors pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.
Spis treści:
- Jakie są dotychczasowe wyniki testów autobusu elektrycznego King Long SmartCity PEV9 przeprowadzonych przez PKS Polonus i sandomierskie PGKiM?
- Jakie są plany dotyczące dalszych testów oraz ewentualnego zakupu autobusów elektrycznych przez te firmy?
- Jakie są kluczowe zalety i parametry eksploatacyjne autobusu King Long SmartCity PEV9 według opinii kierowców i wyników testów?
elektryczny PKS
10 czerwca demonstracyjny pojazd dotarł do zajezdni PKS Polonus w Nowym Dworze Mazowieckim. Firma, która poza obsługą linii dalekobieżnych obsługuje także komunikację gminną i podmiejską będzie mogła sprawdzić jak w jej specyficznych warunkach eksploatacji sprawdza się elektrobus klasy MIDI.
„Cieszymy się, że nasz autobus demo o długości 9,2 metra zbiera tak pochlebne opinie wśród operatorów komunikacji miejskiej z całego kraju. Mamy nadzieje, że nasze produkty zyskają uznanie dzięki bardzo dobrym właściwościom eksploatacyjnym, co podkreślają firmy testujące nasz produkt jak i konkurencyjnej cenie. Europa coraz silniej stawia na autobusy elektryczne, również i w Polsce widzimy znaczący wzrost zainteresowania autobusami tego typu. Tym bardziej cieszymy się, że testami naszego produktu zainteresowanie wyraziła spółka skarbu państwa jaką jest PKS Polonus – firma z wieloletnią tradycją i doświadczeniem. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do kontaktu z nami. Aby poprawić komunikację i dostęp do wiedzy o naszych produktach uruchomiliśmy nową stronę internetową king-long.pl– – mówi Paweł Dzikowski – prezes EV Motors Sp. z o. o. z Lublina – wyłącznego dystrybutora marki King-Long na Polskę i kraje bałtyckie.
W ostatnim okresie pojazd PEV9 otrzymał wiele pozytywnych opinii, zaś dystrybutor gromadzi dane dot. zużycia energii, które w zależności od miasta i pory roku wyniosło od 0,6 do 0,8 kWh na 1 kilometr. Według planów przewoźnika aktualnie testującego King Longa – PKS Polonus, autobus dziennie będzie wykonywał ok. 300 km z małą przerwą na doładowanie. Pojazd ma kursować na jednej przydzielonej linii.
Sandomirz już po
14 czerwca zakończył jazdę testową po ulicach Sandomierza. Pojazd, wyprodukowany w Chinach, pokonał 850 km na wszystkich liniach komunikacyjnych miasta w ciągu kilku dni. Był to drugi autobus testowany przez sandomierskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w ostatnim czasie (wcześniej pojawił się tutaj Solaris Urbino 9 LE electric).
Sandomierscy kierowcy PGKiM, którzy mieli okazję prowadzić King Longa, wyrażali się o nim w samych superlatywach, chwaląc jego wydajność, komfort i nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Zakup nowych autobusów elektrycznych to znaczny wydatek, jednak sandomierskie PGKiM ma nadzieję na pozyskanie środków zewnętrznych na ten cel. Prezes przedsiębiorstwa, Piotr Sołtyk, liczy na finansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), co umożliwiłoby powiększenie taboru o nowoczesne, ekologiczne pojazdy.
I na koniec informacja dla tych wszystkich, którzy chcą przetestować ten pojazd – trzeba się spieszyć. Jak informuje dystrybutor na liście jest kilka miast, jednakże autobus testowy SmartCity PEV9 został wystawiony na sprzedaż. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie www.igkm.pl . Za wyprodukowany w 2023 roku autobus demo z przebiegiem 40 000 km trzeba wywoławczo zapłacić 1 090 000 zł netto.
To jednak nie oznacza końca testów King Long w Polsce. Jak udało nam się ustalić już wkrótce do polski dotrze inny testowy autobus tego producenta – mowa o pojeździe SmartCity PEV6, który reprezentuje segment MINI. Premiera tego modelu ma odbyć się w jednym z największych przedsiębiorstw przewozowych w kraju. Gdzie i kiedy? O tym niebawem poinformujemy.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze