Jakie autobusy eklektyczne dla Transkomu Koziegłowy? Analiza SWZ
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Transkom jest w trakcie przetargu na dostawę czterech nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI.
Zamówienie jest dofinansowane z programu „Zielony Transport Publiczny”. O ogłoszeniu tego przetargu, jak i o jego warunkach formalnych pisaliśmy już w InfoBusie. Będą to pierwsze elektrobusy u tego przewoźnika. Kto ma największe szanse na ten kontrakt? Czas na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria oceny ofert są stosowane w przetargu Transkomu i jaka jest ich waga?
- Jakie minimalne wymagania techniczne muszą spełniać autobusy, jeśli chodzi o baterie trakcyjne i ich pojemność?
- Które dwie firmy są uznawane za potencjalnych konkurentów w przetargu, według analizy?
Kryteria oceny ofert
Kryteria oceny ofert i ich waga przedstawiają się następująco: cena (70%), rozwiązania techniczne (12%), warunki gwarancji (18%). Przyglądamy się bliżej kryteriom technicznym, gdzie najwięcej punktów będzie przyznane za:
- materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii: szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ ramy) podwozia – profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL – kataforezy) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego (a po zmianie SWZ – również – profile ze stali odpornej na korozję zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną, aluminium) – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia – tworzywa sztuczne wzmocnione, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną) – 10 pkt,
- przebieg międzyobsługowy wynoszący powyżej 60.000 km – 10 pkt,
- moc silnika – 160 kW lub wyższa – 10 pkt,
- zawieszenie przednie niezależne – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m, wysokość do 3,4 m. Będą to konstrukcje z niską podłogą na całej długości bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego. Wymiana pasażerów odbędzie się przez dwoje drzwi w układzie 2-2-2. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć próg wejścia.
Jednostką napędową pojazdów będzie centralnie umieszczony asynchroniczny lub synchroniczny silnik elektryczny o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd warunków jezdnych analogicznych do autobusów z napędem konwencjonalnym. Wymagana moc silnika to minimum 160 kW. Baterie trakcyjne będą wykonane w technologii NMC o pojemności nominalnej minimum min. 440 kWh. Mają być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Zdolność magazynowania energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusem co najmniej 320 km, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych.
Miejsce pracy kierowcy to kabina pełna z wydzielonym wejściem dla kierowcy (wersja bezpieczna) i komfortowa dla kierowcy, typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet. Z kolei siedzenia pasażerskie będą wykonane w oparciu o szkielety z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu, odporne na „graffiti”.
System informacji pasażerskiej to tablice zewnętrzne diodowe w kolorze białym. Wewnątrz znajdą się: tablica podsufitowa wykonana w technologii LED koloru czerwonego oraz tablica boczna LCD o przekątnej minimum 38 cali, wyświetlająca przebieg trasy i przystanki – tzw. termometr. Zamawiający wymaga autobusów wyposażonych w system zliczania pasażerów.
Będzie autobusowy klasyk?
Co ciekawe, kryteria techniczne przed zmianą SWZ po równo traktowały producentów autobusów. Po zmianie SWZ – kiedy w materiale nadwozia najwięcej punktów oprócz KTL, można zdobyć również za zastosowanie stali nierdzewnej – niewielką przewagę ma Solaris. Może on liczyć również na max. punktów w drugim technicznym kryterium, czego nie można powiedzieć o konkurencji. Mimo tego, liczymy na dwie oferty i starcie konkurentów – MAN-a i Solarisa. O tym, kto ostatecznie zdecyduje się złożyć ofertę w przetargu dowiemy się 16 grudnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1003667
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze