Dwa autobusy elektryczne dla Euromatpol pod Gminę Kleczew. Jedna oferta
12 maja 2025 roku poznaliśmy wynik otwarcia ofert w przetargu ogłoszonym przez Euromatpol na dostawę dwóch zeroemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II wraz z mobilną ładowarką DC.
To jedno z kilku postpowań wielkopolskiego przewoźnika ogłoszonych w ostatnim czasie – ze wsparciem w ramach konkursu CUPT-KPO. O zamówieniu jednego elektrobus pod Gminę Kleczew pisaliśmy tutaj, o postępowaniu pod gminę Gniezno tutaj, e-bus pod Powidz tutaj, a pojazdy spalinowe pod Ostrzeszów tutaj.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych ma zostać dostarczonych w przetargu ogłoszonym przez Euromatpol?
- Jaka firma złożyła jedyną ofertę w postępowaniu?
- Ile miejsc siedzących mają zapewniać autobusy zgodnie z dokumentacją przetargową?
Klasa druga
Zamówienie dotyczy Gminy Kleczew w woj. wielkopolskim i obejmuje zakup dwóch fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy II oraz jednej mobilnej ładowarki plug-in. Pojazdy będą wykorzystywane w codziennej obsłudze publicznego transportu zbiorowego w gminie. Oferta obejmuje również montaż ładowarki, szkolenia oraz pełną obsługę gwarancyjną.
Zakup realizowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, w ramach inwestycji E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy). Gmina nie dopuściła ofert częściowych ani wariantowych.
W postępowaniu złożona została tylko jedna oferta:
✅ ABP Bus & Coach – 7.432.398 PLN brutto, co daje 6.040.160 PLN netto. Cena jednostkowa netto zamodel Crossway 12 LE Elec (z uwzględnieniem jednej ładowarki) wynosi 3.020.080 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia nie została opublikowana, więc nie wiadomo, czy mieści się w budżecie zamawiającego. Na tym etapie oferta ABP będzie oceniana pod względem ceny oraz wartości techniczno-użytkowej autobusów:
✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-użytkowe autobusu – 40%
Szczegóły techniczne
Zgodnie z dokumentacją przetargową, dostarczone autobusy mają mieć długość do 13,2 m i zapewniać minimum 41 miejsc siedzących oraz 8 stojących. Wnętrze ma być zdominowane przez wygodne, wysokie, tapicerowane fotele z zagłówkami – przypominające układ znany z klasycznych autobusów międzymiastowych, z minimalną liczbą miejsc stojących. Każdy pojazd musi mieć także minimum jedno miejsce dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Napęd zapewni silnik elektryczny o mocy ciągłej minimum 180 kW (lub 2×140 kW w wersji z napędem w piastach), a maksymalna prędkość konstrukcyjna to 100 km/h. Autobusy mają oferować średnie zużycie energii poniżej 1 kWh/km i spełniać wymagania testowe E-SORT2.
Z kolei ładowarka Plug-in będzie mobilna, umożliwiająca ładowanie dwóch autobusów z mocą do 80 kW, wyposażona w kółka jezdne, licznik energii i pełen zestaw systemów sygnalizacji LED oraz zabezpieczeń. Urządzenie ma pracować w trybie 24/7 i być zgodne z normami ISO15118 i DIN70121, co umożliwia ładowanie także innych pojazdów zgodnych ze standardem CCS Type 2.
Dostawy powinny nastąpić zgodnie z harmonogramem po podpisaniu umowy – dokładny termin nie został jeszcze ujawniony, ale projekt zakłada szybkie wdrożenie inwestycji w 2025 roku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze