Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drogi wodór do przyszłych autobusów dla MPK Rzeszów. Jedna oferta ponad budżetem

infobus
16.08.2024 19:04
0 Komentarzy

W lipcu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie otworzyło oferty w przetargu na dostawę i dystrybucję paliwa wodorowego.

Do zamawiającego wpłynęła tylko jedna oferta, która mocno przewyższa jego budżet. MPK Rzeszów chce, aby umowa z wykonawcą obowiązywała przez okres 180 miesięcy, z mocą obowiązującą od 1 grudnia 2025 roku. Przetarg na dostawy wodoru to przygotowanie pod zakup autobusów wodorowych, które miasto planuje zakupić z programu ZTP 3.0. Urzędnicy złożyli wniosek o dofinansowanie zakupu 20 takich autobusów.

Spis treści:

  1. Dlaczego oferta na dostawę wodoru dla MPK Rzeszów przewyższała przewidziany budżet o ponad 34 mln zł?
  2. Jakie kroki planuje podjąć MPK Rzeszów, aby znaleźć sposób na sfinansowanie dostaw wodoru przed rozpoczęciem eksploatacji nowych autobusów wodorowych?
  3. Jakie są dalsze plany MPK Rzeszów w kontekście ogłoszenia przetargu na zakup nowych autobusów wodorowych?
Drogi wodór dla MPK Rzeszów. Jedna oferta ponad budżetem
Drogi wodór dla MPK Rzeszów. Jedna oferta ponad budżetem

1.400.000 kg wodoru

Wracamy jednak do przetargu na dostawę wodoru, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa i dystrybucja paliwa wodorowego w ilości 1.400.000 kg wraz z zagwarantowaniem jego dostaw i dystrybucji w przypadku awarii urządzeń lub braku dostaw. Dostawa i dystrybucja mają być realizowane w jednej z dwóch dostępnych lokalizacji:

  • na stacji wybudowanej przez dostawcę na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Lubelskiej w Rzeszowie,
  • na zewnętrznej stacji tankowania paliwa wodorowego, do której odległość dojazdu autobusem z zajezdni przy ul. Lubelskiej 54 nie będzie przekraczała 5 km.

Zamawiający przewiduje możliwość rozszerzenia zamówienia w ramach prawa opcji o wielkość maksymalnie 50% jego wartości podstawowej.

Dostawca musi posiadać dzienną zdolność dystrybucyjną paliwa wodorowego zarezerwowaną wyłącznie na potrzeby odbiorcy w ilości minimum 300 kg, a w przypadku skorzystania z opcji w ilości minimum 450 kg. Wykonawca zapewni możliwość tankowania autobusów pod ciśnieniem 350 barów, umożliwiającym zatankowanie pojazdu w czasie max. 20 min, łącznie ze wszystkimi czynnościami dodatkowymi. Ilość dystrybutorów musi zapewniać zatankowanie 20 szt. autobusów (30 szt. w przypadku zastosowania opcji) we wskazanym oknie czasowym godz. 19.00-4.00 (19:00-5:00 w przypadku zastosowania opcji).

Jedna oferta

16 lipca MPK Rzeszów otworzyło jedną ofertę w przetargu na dostawę wodoru. Jej autorem jest:

  • Polenergia H2HUB Nowa Sarzyna Sp. z o.o. – cena 120.195.600,00 PLN brutto.

Tymczasem budżet zamawiającego to zaledwie 86.100.000,00 PLN. Przed komisją przetargową zatem trudna decyzja, bowiem do zaakceptowania oferty brakuje ponad 34 mln zł. To duża kwota, jednak MPK będzie musiało znaleźć sposób na zapewnienie dostaw wodoru przed rozpoczęciem eksploatacji autobusów wodorowych. Czasu jest jednak jeszcze sporo, bo miasto w dalszym ciągu czeka z ogłoszeniem przetargu na nowe pojazdy. Czekamy zatem na rozstrzygnięcie przetargu.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4aa198aa-d7e9-11ee-8305-7e4937eb936d

Komentarze