Daimler zapowiada przełom w infrastrukturze ładowania autokarów elektrycznych w Europie
Od 2026 roku Daimler Buses rozpocznie instalację publicznych stacji ładowania dla autobusów i autokarów elektrycznych w popularnych turystycznych lokalizacjach Europy.
M.in. na parkingach przy parkach rozrywki czy w centrach miast. Celem projektu jest umożliwienie bezemisyjnym pojazdom obsługi tras turystycznych i międzymiastowych, które dotąd pozostawały poza zasięgiem standardowej infrastruktury ładowania.
Rozkład jazdy:
- W jakich lokalizacjach poza Kolonią Daimler Buses planuje budowę publicznych stacji ładowania?
- Czy nowe stacje będą dostępne również dla innych marek autobusów elektrycznych?
- Kiedy dokładnie ruszy pilotaż w Kolonii i jakie pojazdy będą z niego korzystać jako pierwsze?
Od Kolonii
Pierwszym etapem będzie pilotaż w Kolonii, realizowany we współpracy z miejską agencją energetyczno-klimatyczną NRW.Energy4Climate. W jego ramach powstaną cztery publiczne stacje szybkiego ładowania o mocy 400 kW, zlokalizowane przy parkingu Buspark Cologne przy ulicy Kuhweg, dostępnym 24/7. Projekt ma pozwolić na szybkie ładowanie autobusów i autokarów elektrycznych — niezależnie od marki — przy użyciu zielonej energii.
Za planowanie, budowę, eksploatację i serwis odpowiada spółka zależna Daimler Buses Solutions GmbH, która finansuje infrastrukturę i odzyskuje nakłady poprzez sprzedaż energii.
Till Oberwörder, CEO Daimler Buses: – „Przyszłość autobusu jest elektryczna. Budowa infrastruktury publicznego ładowania postępuje zbyt wolno, dlatego chcemy dać branży impuls. Nasz nowy autobus międzymiastowy eIntouro będzie pierwszym, który z niej skorzysta.”
Wejście eIntouro
Nowy Mercedes-Benz eIntouro – pierwszy w pełni bateryjny autobus międzymiastowy producenta – zadebiutuje 3 października 2025 r. na targach Busworld Europe w Brukseli. Pojazd może być wyposażony w jedną lub dwie baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), zapewniające zasięg do 500 km, w zależności od konfiguracji i warunków eksploatacji.
Daimler Buses, który już od 2018 roku produkuje miejski model eCitaro, a od 2023 roku oferuje wersję z ogniwem wodorowym jako range extender, planuje do końca dekady wprowadzenie również autokarów bateryjnych, a następnie wodorowych.
W ramach Busworld 2025 Daimler Buses zaprezentuje łącznie 11 pojazdów marek Mercedes-Benz i Setra, w tym nową generację baterii NMC4 w modelu eCitaro. Dwa z nich będą dostępne do jazd testowych.
Daimler Buses Solutions konsekwentnie rozszerza swoje portfolio o projekty publicznej infrastruktury ładowania, uzupełniając tym samym działania joint venture Milence (Daimler Truck + TRATON GROUP + Volvo Group), które koncentruje się na stacjach dla ciężarówek przy autostradach.
W 2024 r. Daimler Buses utrzymał pozycję lidera rynku autobusów w Europie i Ameryce Łacińskiej z wynikiem 26 600 sprzedanych pojazdów, a w pierwszej połowie 2025 r. zwiększył sprzedaż o 8 proc. do 13 200 sztuk i poprawił marżę operacyjną do 9,7 proc.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze