Czy pasażerowie są zadowoleni z dworców autobusowych? FlixBus apeluje o zmiany
Niemal jedna czwarta podróżujących FlixBusem wyraża niezadowolenie z obecnego stanu dworców autobusowych i przystanków.
Wyniki badań może nie są porażające, ale na pewne wymagają działań, aby poprawić infrastrukturę – szczególnie w kontekście takich zaniedbanych miejsc jak dworzec Warszawa Zachodnia, który niestety jest autokarową wizytówką Polski.
Spis treści:
- Jakie są główne problemy zgłaszane przez pasażerów FlixBusa dotyczące dworców autobusowych i przystanków?
- Dlaczego Flix apeluje do władz lokalnych o inwestycje w infrastrukturę autobusową?
- Jaki jest cel Flix dotyczący zerowej emisji netto w Europie i na świecie?
Problemy z jakością
Chociaż większość pasażerów FlixBus ocenia infrastrukturę dworcową pozytywnie, niemal jedna czwarta uważa, że jej jakość jest „słaba” lub „bardzo słaba. W danych wygląda to tak:10% podróżnych oceniło udogodnienia na przystanku początkowym jako „słabe” w trakcie całego okresu zbierania danych, a 13% jako „bardzo słabe”.
Główne problemy zgłaszane przez pasażerów to:
- brak poczucia bezpieczeństwa (22%),
- brak zadaszenia (21%),
- niedostateczna liczba toalet (16%)
- oraz brak miejsc do siedzenia (11%).
Niska jakość dworców i przystanków wpływa na wybór środka transportu, co ma istotne znaczenie w rozwoju transportu zbiorowego. Unia Europejska podkreśla, że dobrze zorganizowane dworce zwiększają atrakcyjność transportu publicznego, a badania potwierdzają, że jakość infrastruktury dworcowej może odgrywać kluczową rolę w decyzji o wyborze autobusu.
Transport publiczny = mniejsze emisje CO2
Flix apeluje do władz lokalnych, aby inwestowały w infrastrukturę i zwracały uwagę na jej funkcjonalność, gdyż może to przekonać większą liczbę osób do korzystania z transportu zbiorowego, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia emisji CO2. CEO Flixa, André Schwämmlein, odniósł się do tej kwestii przed Europejskim Tygodniem Mobilności, inicjatywą promującą bardziej ekologiczne formy transportu. Podkreślił:
„Autobusy są kluczowym elementem dekarbonizacji transportu, jednak równie istotna jest odpowiednia infrastruktura. Dworce autobusowe powinny być przyjazne dla pasażerów, oferować zadaszenie, dostępne toalety, miejsca do siedzenia czy możliwość zakupu przekąsek i posiłków. Zapewniając wysoką jakość dworców i przystanków lokalne władze mogą wspomóc nas w przekonywaniu pasażerów do rezygnacji z samochodów na rzecz bardziej ekologicznych środków transportu.”
Poprawa jakości tych miejsc może znacząco zwiększyć zainteresowanie transportem autobusowym i wspierać zrównoważony rozwój transportu dalekobieżnego.
„Każdy pasażer, który decyduje się na podróż samochodem prywatnym zamiast transportem zbiorowym, to nie tylko strata dla środowiska, ale także dla lokalnych społeczności. Bezpieczne i wysokiej jakości dworce mogą odegrać kluczową rolę w utrzymaniu podróżnych przy transporcie publicznym, wspierając naszą wizję zrównoważonego podróżowania.” – mówi Schwämmlein.
zielony apel
Dlatego Flix apeluje do władz o inwestycje w infrastrukturę autobusową, aby utrzymać atrakcyjność podróży zbiorowych i przyspieszyć rozwój ekologicznych form transportu.
„Naszym celem jest zapewnienie pasażerom jak najlepszych warunków podróży, a dworce autobusowe odgrywają w tym kluczową rolę. Apelujemy do władz krajowych o zwiększenie inwestycji w infrastrukturę, jednocześnie licząc, że Unia Europejska wprowadzi wyższe standardy i zapewni równe warunki w różnych krajach.” – dodaje.
Flix, apelując do władz o inwestycje w infrastrukturę autobusową, realizuje swoją wizję zapewnienia zrównoważonego i dostępnego cenowo transportu dla każdego. Firma dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto w Europie do 2040 roku, a globalnie do 2050 roku, poprzez modernizację floty swoich partnerów z wykorzystaniem alternatywnych napędów i paliw.
W 2023 roku usługi Flix pomogły uniknąć emisji 1,1 miliona ton CO2, co dowodzi, że transport zbiorowy odgrywa kluczową rolę w walce z kryzysem klimatycznym. FlixBus, z flotą autobusów spełniających normy Euro VI, emituje średnio 27,8 g CO2 na pasażera na kilometr, czyli ponad pięć razy mniej niż emisje generowane przez prywatne samochody.
Efektywna sieć autobusowa wspiera zarówno społeczności lokalne, jak i zrównoważoną turystykę, umożliwiając podróżowanie do mniej dostępnych obszarów bez konieczności korzystania z samochodów. W 2023 roku 31% miejsc docelowych FlixBusa na świecie to obszary zamieszkiwane przez mniej niż 20 000 osób.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze