Autobusowy klasyk w MZK Nysa: MAN vs. Solaris na 15 autobusów spalinowych
28 stycznia Miejski Zakład Komunikacji w Nysie otworzył oferty w przetargu na dostawę 15 nowych autobusów klasy I kategorii MAXI.
Będą to pojazdy z silnikiem diesla, a wszystko dzięki dofinansowaniu ze środków CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na nowe pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj.
Rozkład jazdy:
- Która z firm zaproponowała niższą cenę jednostkową za autobus?
- Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu?
- Jakie minimalne wymagania dotyczące pojemności pasażerskiej muszą spełniać autobusy zamawiane przez MZK Nysa?
Dwie oferty
Podsumowanie kryteriów oceny w nyskim przetargu jest krótkie – ma być tanio i ekonomicznie. Plus wymóg zastosowania funkcji „start-stop”. Przy takich wymaganiach 28 stycznia swoje oferty w Nysie położyły dwie firmy:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z kwotą 26.199.000,00 PLN brutto / 21.300.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Urbino 12 na poziomie 1.420.000,00 PLN netto.
- MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. z ceną 24.889.050,00 PLN / 20 235 000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt Lion`s City 12 C na poziomie 1.349.000,00 PLN
Z kolei Miejski Zakład Komunikacji w Nysie na realizację zamówienia przeznaczył kwotę 24.000.000,00 PLN brutto.
W tej sytuacji najkorzystniejszą cenę zaproponowała firma MAN Truck & Bus Polska, jednak decyzję o wyborze wykonawcy podejmie komisja przetargowa po szczegółowej analizie ofert – na podstawie dwóch kryteriów:
- ceny – 95%,
- najniższego zużycia energii – 5%.
Czyli lew już może powoli chłodzić nyskiego szampana.
Nyskie autobusy
Pojazdy dla MZK mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, o długości od 11,80 do 12,20 m i wysokości max 3,20 m. Autobusy mają mieć możliwość przewiezienia minimum 85 pasażerów, z czego przynajmniej 23 pojedzie na miejscach siedzących. Wejście na pokład pojazdów odbywać się będzie przez troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 2-2-1. PRZESIĄDŹ SIĘ NA: KM Łomianki zmieniła jedno kryterium w przetargu na dwa autobusy. Dlaczego? Analiza SWZ Kujawsko-Pomorskie wybiera Iveco na największych zakupach autobusów z CUPT-KPO Jednostką napędową pojazdów ma być silnik spalinowy, wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy minimum 250 kW. Silnik powinien spełniać normę emisji spalin Euro 6.
Zamawiający wymaga zastosowania w autobusach funkcji „start-stop”, zapewniającej możliwość automatycznego wyłączania silnika spalinowego podczas postoju na przystanku lub w rejonie skrzyżowania. Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona, typu zamkniętego lub półzamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów oraz zapewnionym dostępem do terminala płatniczego.
Z kolei fotele pasażerskie będą wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Pojazdy będą wyposażone w oddzielną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy.
System informacji pasażerskiej to komplet tablic diodowych zewnętrznych oraz tablica wewnętrzna wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1029057
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze