Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Accelera, Daimler i Paccar sfinalizowali utworzenie spółki joint venture

infobus
05.08.2024 09:01
0 Komentarzy

Accelera by Cummins, Daimler Trucks & Buses US Holding LLC i PACCAR zakończyły tworzenie spółki joint venture – Amplify Cell Technologies. Jej celem będzie produkcja ogniw akumulatorowych w Stanach Zjednoczonych.

Ta strategiczna współpraca przyczyni się do rozwoju technologii o zerowej emisji w elektrycznych pojazdach użytkowych i zastosowaniach przemysłowych.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści przyniesie utworzenie spółki joint venture Amplify Cell Technologies dla branży pojazdów użytkowych i przemysłowych?
  2. Jakie są plany Amplify Cell Technologies dotyczące budowy fabryki w hrabstwie Marshall w stanie Mississippi?
  3. Jakie udziały w Amplify Cell Technologies posiadają Accelera by Cummins, Daimler Truck i PACCAR oraz jaką rolę odgrywa EVE Energy w tym przedsięwzięciu?

Amplify z nową fabryką

Amplify wkrótce rozpocznie budowę fabryki o mocy 21 gigawatogodzin (GWh) w hrabstwie Marshall w stanie Mississippi, z potencjałem dalszej rozbudowy w miarę wzrostu popytu. Oczekuje się, że fabryka utworzy ponad 2000 miejsc pracy w USA, a rozpoczęcie produkcji ma nastąpić w 2027 r. Amplify Cell Technologies mianowała Kela Kearnsa na nowego dyrektora generalnego. Kearns będzie przewodzić firmie Amplify odpowiedzialnej za produkcję zróżnicowanych ogniw akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Kariera Kearnsa obejmuje kilka dziesięcioleci na różnych stanowiskach w branży motoryzacyjnej i produkcyjnej, a jego ostatnia praca była związana z produkcją pojazdów elektrycznych na dużą skalę.

Udziałowcy Amplify

Accelera, Daimler Truck i PACCAR posiadają po 30 procent udziałów w przedsiębiorstwie. EVE Energy jest partnerem technologicznym posiadającym 10% udziałów i wnosi do przedsięwzięcia swoją wiodącą w branży wiedzę specjalistyczną w zakresie projektowania i produkcji ogniw akumulatorowych. EVE Energy jest światowym liderem technologii w produkcji ogniw akumulatorowych LFP dla przemysłu samochodowego.

„Rozwiązania Cummins w zakresie zasilania stanowią serce gospodarki i mamy obowiązek dekarbonizacji w sposób spełniający różnorodne potrzeby naszych klientów w obliczu transformacji energetycznej” – powiedziała Jennifer Rumsey, prezes i dyrektor generalny Cummins Inc. „ Amplify Cell Technologies umożliwi firmie Accelera by Cummins i naszym partnerom udoskonalanie ogniw akumulatorowych przeznaczonych do zastosowań komercyjnych i przemysłowych w Ameryce Północnej oraz zaspokojenie zmieniających się potrzeb naszych klientów. To znaczący krok naprzód, ponieważ nadal wprowadzamy naszą branżę w następną erę inteligentniejszej i czystszej energii”.

„Technologie Amplify Cell umożliwią firmie PACCAR zaoferowanie klientom ekonomicznych, najwyższej jakości elektrycznych układów napędowych z akumulatorami, które spełnią ich potrzeby operacyjne i ekologiczne” – powiedział Preston Feight, dyrektor generalny PACCAR. „Cieszymy się, że możemy rozpocząć to ekscytujące przedsięwzięcie z tymi światowej klasy partnerami”.

John O’Leary, prezes i dyrektor generalny Daimler Truck North America, dodał: „Dla Daimler Truck ścisła koncentracja na kosztach i inteligentna alokacja kapitału to kluczowe dźwignie sukcesu na drodze do prawdziwie zrównoważonego transportu. To partnerstwo umożliwia osiągnięcie korzyści skali wykraczających poza Daimler Truck. Jest to kluczowy element naszej strategii industrializacji akumulatorów, zapewniający naszym klientom dostęp do odpowiedniej technologii ogniw akumulatorowych po odpowiednich kosztach i we właściwym czasie”.

Accelera by Cummins, Daimler Truck i PACCAR starają się przewodzić przejściu sektora pojazdów użytkowych na technologie bezemisyjne. Partnerzy zobowiązują się do redukcji emisji gazów cieplarnianych zgodnie z Porozumieniem Klimatycznym z Paryża.

Komentarze