23 autobusy CNG dla PKS Rzeszów: Mniej pkt za gwarancję, więcej za szybką dostawę. Analiza SWZ
Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” w Rzeszowie ponownie szuka dostawcy 23 autobusów kategorii MAXI klasy II, zasilanych CNG.
Zamówienie to jest dofinansowane w ramach środków przyznanych z CUPT-KPO. Poprzednie podejście, nawet przy uzyskaniu dwóch ofert zakończyło się niepowodzeniem. O ogłoszeniu nowego przetargu pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Przyszedł czas na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria oceny ofert zastosowano w nowym przetargu na autobusy CNG, i jakie zmiany w ich wagach wprowadzono w porównaniu z poprzednim postępowaniem?
- Jakie są kluczowe wymagania techniczne dla autobusów, które mają zostać zakupione w ramach tego zamówienia?
- Jakie działania podjął ZGPKS, aby zachęcić wykonawców do obniżenia cen w aktualnym przetargu?
Zmiany w punktach
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów technicznych (30%), terminu realizacji zamówienia (10%). Mamy więc niewielką zmianę wagową. Widać, że zamawiającemu zależy na czasie, po nieudanym przetargu i dlatego podniósł wagę terminu dostawy autobusów z 5 na 10%, kosztem parametrów technicznych.
Wśród kryteriów technicznych również zauważyliśmy zmiany. Obecnie ZGPKS przyzna najwięcej punktów za:
- podgrzewanie elektryczne szyby przedniej autobusu – 3 pkt (poprzednio 1,5 pkt),
- szyby boczne podwójne – 3 pkt (poprzednio 1,5 pkt),
- szyby boczne z przyciemnieniem – 3 pkt (poprzednio 1,5 pkt),
- gwarancja całopojazdowa 3 lata – 5 pkt (poprzednio 15 pkt),
- zużycie paliwa CNG na 100 km – do 35 kg – 16 pkt (poprzednio 14 pkt).
Jakie autobusy?
Autobusy CNG mają mieć długość od 12 do 13 m, a wysokość max. 3,7 m. Autobusy muszą posiadać drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0 lub 1-1-0. Pojazdy muszą zapewnić przejazd dla minimum 60 pasażerów. Konstrukcje mają być napędzane silnikiem spalinowym, napędzanym CNG, o mocy minimum 230 kW. Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6e. Zbiorniki kompozytowe będą zamontowane na dachu pojazdów. Pojemność zbiorników paliwa metanowego musi umożliwiać przejechanie z jednego napełnienia minimum 500 km opierając się na zużyciu paliwa przez oferowany autobus.
Pojazdy wyposażone będą w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej o wydajności wystarczającej do zapewnienia wysokiego komfortu podróżowania. Stanowisko pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego. Pasażerowie pojadą na siedzeniach tapicerowanych miękkich, wysokich z zagłówkiem. Mają być łatwe w czyszczeniu, wykonane z tkaniny ograniczającej absorpcję kurzu. Do dyspozycji pasażerów będzie min. 10 szt. podwójnych gniazd USB.
W przypadku tablic kierunkowych zewnętrznych, zamawiający wymaga tablic elektronicznych energooszczędnych, wykonanych w oparciu o diody LED przewlekane lub SMD o wysokiej jaskrawości, w kolorze żółto-białym, w obudowie z metali lekkich, o zminimalizowanym poborze energii elektrycznej, sterowane przez komputer pokładowy. Wewnątrz znajdą się dwie tablice podsufitowe, które powinny wyświetlać informację o aktualnej linii oraz przystanek kolejny i następny. Do tego, na ścianie bocznej przewidziano tablicę LCD (tzw. „choinka”), która musi umożliwiać wyświetlanie następującej informacji: numer linii, kierunek, aktualną godzinę, przebieg trasy w formie graficznej realizowanego kursu, aktualny oraz następny przystanek.
Lekcja z I przetargu odrobiona
ZG PKS Rzeszów odrobił lekcję z poprzedniego przetargu i znalazł sposób na to, aby wykonawcy obniżyli ceny w aktualnym przetargu. Tym sposobem jest niższa premia punktowa za gwarancję całopojazdową. Oznacza to tyle, że ten kto nie zaoferuje gwarancji na 3 lata, ale jednocześnie dzięki temu mocniej obniży cenę, nadal ma szanse na wygraną w przetargu. Do tego, w dalszym ciągu możemy spodziewać się 2-3 ofert, co również powinno się przyczynić do niższych cen, mieszczących się w budżecie zamawiającego. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 17 stycznia.
Przetarg znajduje się na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dec3c2a1-af9a-4590-b1bf-2b8afa19243f
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze