Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy sieć stacji pomorskiego Roweru Metropolitalnego

infobike
30.11.2017 07:25
0 Komentarzy

Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot,odpowiedzialne za wprowadzenie rowerów miejskich na Pomorzu, przygotowało mapy14 gmin, w których będzie można korzystać z metropolitalnych jednośladów.

We wrześniu 2017 r. odbyły się konsultacje, podczas którychzbierano opinie i propozycje dla stacji rowerów miejskich na Pomorzu.Mieszkańcy miast spotkali się z władzami, rowerowymi oficerami iprzedstawicielami Stowarzyszenia OMGGS. Swoje propozycje wysyłali też mailowo.Prowadzone były w czterech gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie i Redzie. Towłaśnie do tych miast trafi ponad 90% wszystkich rowerów w ramach projektu”Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S”.

Konsultacyjne refleksje

Zauważyć można było, że w dobie poczty elektronicznejmieszkańcy najczęściej przesyłali swoje sugestie poprzez e-maile.

-„Odebraliśmyblisko 200 e-maili z sugestiami dotyczącymi lokalizacji stacji postojowychRoweru Metropolitalnego. Warto zaznaczyć, że w każdej wiadomości było od kilkudo kilkunastu propozycji – mówi Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownikprojektu System Roweru Metropolitalnego.

Gdańsk

A jak wyglądały konsultacje w poszczególnych gminach? WGdańsku zostały przeprowadzone w ramach Cycle Hack, czyli warsztatówpoświęconych rowerowym innowacjom. WSopocie konsultacje przybrały nieco inną formę, odbyły się bowiem… na rowerach.Z mieszkańcami miasta jeździł sam Prezydent Jacek Karnowski, ustalającnajlepsze miejsca na stacje postoju. W Redzie w konsultacjach udział brałaZastępca Burmistrza Miasta Redy, Halina Grzeszczuk.

-„Konsultacje pozwoliły przedyskutować i skorygowaćzaproponowane lokalizacje stacji postoju rowerów, ich pojemność, położenie wtopografii lokalnej i przydatność pod kątem obsługi jak największej liczbyużytkowników – mówi Grzegorz Krajewski z Wydziału Gospodarki Komunalnej UrzęduMiejskiego w Gdańsku. – Kilkadziesiąt lokalizacji podlegało drobnej korekcie wpostaci przesunięcia lub zmiany pojemności, pojawiły się nowe miejsca np. przy nowymosiedlu przy al. Rzeczypospolitej i ul. Chłopskiej. Nieznacznie zmniejszonopojemność stacji rowerów wspomaganych elektrycznie, dzięki czemu udało siędodać dwie nowe stacje, zgodnie z zapotrzebowaniem – dodaje urzędnik zgdańskiego magistratu.

Reda

Podobnie sytuacja wyglądała w Redzie. – Efektem konsultacjiw naszym mieście była zmiana lokalizacji niektórych stacji, zgodnie zpropozycjami mieszkańców – mówi Gabriela Krzemińska z Urzędu Miasta w Redzie. -Jak do tej pory, przedmiotem zainteresowania mieszkańców w związku z roweremmetropolitalnym jest lokalizacja stacji oraz sposób korzystania z tego środkakomunikacji.

W przypadku Redy do listy stacji roweru metropolitalnegodopisano stację nr 7 przy przystanku MZK przy ul. Obwodowej i Olimpijskiej orazstacje nr 16 i 17 przy stacji PKP SKM Reda. Przesunięto nieznacznie lokalizacjęstacji nr 8 w Miejskim Parku Rodzinnym (bliżej osiedla).

Sopot

Mniej propozycji zmian można było zauważyć w Sopocie. -Informacje dotyczyły lokalizacji przy plaży, przy osiedlach i miejscach pracy.Ogólnie odnosiły się najczęściej do zmiany lokalizacji. Propozycji było około15 – mówi Krzysztof Jałoszyński, Inspektor ds. komunikacji rowerowej w UrzędzieMiasta Sopotu i dodaje: W wyniku konsultacji ustaliliśmy kilka nowychlokalizacji, a duże stacje rozbiliśmy na mniejsze, dzięki czemu można byłozrobić ich więcej.

Gdynia

W Gdyni można było zauważyć spore zainteresowaniekonsultacjami wśród mieszkańców. -Mailowo zgłoszonych zostało ponad 100 uwag odnośnie lokalizacji stacjipostoju Roweru Metropolitalnego – mówi Rafał Studziński z Zarządu Dróg iZieleni w Gdyni. – Mieszkańcy wskazywali potrzebę budowy takich stacji np. przyszkołach, czy w obrębie swoich osiedli. Wzięliśmy pod uwagę niektórepropozycje, inne były już wcześniej zaplanowane – dodaje Studziński.

Rowerowy timing

Przypominamy, że projekt „Budowa Systemu RoweruMetropolitalnego OMG-G-S” zakłada stworzenie nowoczesnego systemu rowerówmiejskich w 14 gminach. Stacje rowerowe powstaną w Gdańsku, Gdyni, Sopocie,Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy,Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi. Niedawno podpisana zostałaumowa o dofinansowanie projektu ze środków unijnych w kwocie 17.218.259 zł, costanowi 85% kosztów całego projektu. Kolejnym krokiem jest ogłoszenie przetargu,które powinno nastąpić najpóźniej na początku 2018 roku.

Projekt jest współfinansowany ze środków EuropejskiegoFunduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WP na lata 2014-2020.

Ze wszystkimi lokalizacjami stacji postoju RoweruMetropolitalnego można zapoznać się tutaj (plik ZIP 53 MB).

Komentarze