Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielonogórski Rower Miejski: Tak wyglądają pojazdy IV generacji. Od NextBike

infobike
10.06.2025 05:03
0 Komentarzy

Po kilku latach przerwy, Zielona Góra ponownie staje się miastem, w którym mieszkańcy mogą korzystać z rowerów miejskich.

Z dniem 9 czerwca rusza nowy sezon Zielonogórskiego Roweru Miejskiego, który będzie dostępny aż do końca listopada 2025 roku. Z tej okazji miasto wzbogaciło swoją ofertę o 350 nowych rowerów IV generacji, które są dostępne na 42 stacjach w różnych częściach miasta.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie rowery są dostępne w Zielonogórskim Rowerze Miejskim w 2025 roku?
  2. Jakie są koszty wypożyczenia rowerów miejskich w Zielonej Górze?
  3. Jakie technologie zostały zastosowane w rowerach IV generacji dostępnych w Zielonej Górze?
Po kilku latach przerwy, Zielona Góra ponownie staje się miastem, w którym mieszkańcy mogą korzystać z rowerów miejskich.
Po kilku latach przerwy, Zielona Góra ponownie staje się miastem, w którym mieszkańcy mogą korzystać z rowerów miejskich. /fot. E. Gniewek-Juszczak

Nowe rowery IV generacji

Zielonogórski system rowerów miejskich został znacznie rozbudowany, a nowością są rowery IV generacji, które charakteryzują się nowoczesnymi funkcjami. Dzięki technologii „scan & ride”, system jest bardziej elastyczny, co zapewnia użytkownikom komfort oraz wygodę podczas wypożyczeń. W rowerach zainstalowano również bardziej zaawansowane technologie, co ma na celu zwiększenie liczby wypożyczeń i promowanie ekologicznego transportu w mieście.

Dodatkowo, na 42 stacjach znajduje się 350 rowerów, w tym 35 specjalnych rowerów z fotelikami dla dzieci, co daje większą dostępność dla rodzin.

Koszty wypożyczenia rowerów

Koszty korzystania z Zielonogórskiego Roweru Miejskiego są atrakcyjne. Przez pierwsze 20 minut użytkownicy nie płacą nic, za każdą kolejną godzinę zapłacą 2 zł za pierwszą godzinę i 4 zł za każdą dodatkową godzinę. Warto jednak pamiętać, że jeśli rower zostanie zostawiony poza stacją, na użytkownika zostanie nałożona dodatkowa opłata w wysokości 10 zł.

Co się zmieniło?

  • Nowe rowery IV generacji, bardziej nowoczesne i z lepszą technologią.
  • Większa liczba rowerów, aż 350 na 42 stacjach.
  • Możliwość wypożyczenia rowerów z fotelikami dla dzieci.
  • Dodatkowe opcje związane z płatnościami i aplikacją Nextbike, umożliwiającą szybkie i łatwe wypożyczenie.

Zielonogórski Rower Miejski ma duże szanse na wzrost popularności wśród mieszkańców, zwłaszcza w kontekście coraz większego zainteresowania transportem ekologicznym.

Komentarze