Zielonogórski Rower Miejski kończy sezon 2025.
Zielonogórzanie mogą korzystać z rowerów miejskich jeszcze przez trzy tygodnie – sezon potrwa do 30 listopada 2025 roku.
Według wstępnych danych, w tym roku odnotowano ponad 36 tysięcy wypożyczeń, czyli mniej niż w poprzednim sezonie.
Spadek liczby wypożyczeń to przede wszystkim efekt opóźnionego startu systemu, który ruszył dopiero w czerwcu. Jak przypominają władze miasta, powodem był spór przetargowy i odwołanie jednego z operatorów, co wydłużyło procedury.
Mimo krótszego sezonu, system roweru miejskiego pozostaje popularny – mieszkańcy chętnie wybierali go na krótkie przejazdy po centrum i dojazdy do pracy.
Rozkład jazdy:
- Ile wypożyczeń odnotowano w tym sezonie?
- Jakie zmiany czekają użytkowników w przyszłym roku?
- Czy w Zielonej Górze pojawią się rowery elektryczne?
Zielona Góra inwestuje w rowerową infrastrukturę
Prezydent miasta, Marcin Pabierowski, podkreśla, że projekt roweru miejskiego wpisał się na stałe w miejski krajobraz.
– Zielona Góra to miasto aktywne i nowoczesne. Rower miejski idealnie wpisuje się w jego klimat, dlatego system będzie utrzymany i rozwijany w kolejnych latach – zapowiada włodarz.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W planach są nowe trasy rowerowe, które mają poprawić komfort i bezpieczeństwo jazdy. Najbliższe inwestycje obejmą al. Konstytucji 3 Maja oraz ul. Podgórną.
Elektryczne rowery na horyzoncie
Zielona Góra nie zamierza zatrzymywać się na tradycyjnych jednośladach. Władze miasta rozważają wprowadzenie rowerów elektrycznych do systemu miejskiego.
– To naturalny krok w rozwoju systemu i sposób, by jeszcze więcej mieszkańców wybrało rower jako codzienny środek transportu – dodaje prezydent Pabierowski.
Nowy sezon ma rozpocząć się już wczesną wiosną 2026 roku, a miasto zapowiada usprawnienia w działaniu aplikacji, stacji oraz floty pojazdów.






Komentarze