Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra ogłosiła przetarg na uruchomienie i obsługę roweru miejskiego

infobike
17.02.2022 17:15
0 Komentarzy
Zielonogórski urząd miejski ogłosił przetarg dotyczący uruchomienia i obsługi roweru miejskiego. Usługa ma być realizowana przez najbliższe dwa sezony. Urzędnicy na oferty czekaja do 21 marca. 

Obsługa roweru miejskiego jest przewidziana na dwa sezony w latach 2022-2023. Ma być realizowana przez 9 miesięcy w roku od początku marca do końca listopada za wyjątkiem roku 2022. W roku 2022 usługa ma być świadczona najpóźniej 60 dni od dnia udzielenia zamówienia (w zależności od zaoferowanego kryterium „termin uruchomienia systemu Zielonogórski Rower Miejski”).

W skład Zielonogórskiego Roweru Miejskiego wejdzie 400 rowerów, w tym 20 rowerów typu cargo/familijnych, zlokalizowanych odpowiednio w 40 stacjach rowerowych. Dodatkowe rowery i stacje będą mogły być finansowane ze środków prywatnych lub w ramach zamówienia uzupełniającego.

Przewidziano budowę 40 stacji rowerowych w różnych częściach miasta. 

Rowery powinny uwzględniać barwy Zielonej Góry, tj. zielony, żółty oraz biały. Mają to być rowery o miejskiej prostej i solidnej konstrukcji z damską ramą oraz kierownicą zapewniającą wyprostowaną jazdę. Mają być też odporne na zniszczenia. 

Rowery mają posiadać koszyk zintegrowany z kierownicą zapewniający transport bagażu o ciężarze do minimum 15 kilogramów, ale ma być tak zaprojektowany by utrudniał przewożenie dodatkowych osób.

Wykonawca będzie mógł pobierać opłaty od użytkowników ZRM. I tak musimy liczyć się z tzw. opłatą inicjalną w wysokości do 10 zł na poczet ewentualnych jazd płatnych. Opłaty za korzystanie z roweru także są uregulowane w przetargu. 

Wypożyczenie roweru na 20 minut będzie bezpłatne. Odpłatność za czas od 21 do 60 minut kosztować będzie 2 zł.  A każda następna godzina – 4 zł. 

Możliwe będzie także np. wprowadzenie opłat dla wynajmu całodniowego dla turystów i naliczanie kar za zniszczenie, kradzież czy zbyt długie wypożyczenie roweru.

Komentarze