Wrocław zyskuje 17 tysięcy m² nowych chodników i dróg rowerowych jeszcze w tym roku
Jeszcze w 2025 roku Wrocław zyska ponad 17 tysięcy metrów kwadratowych nowych nawierzchni – zarówno chodników, jak i dróg rowerowych.
To łącznie 10 lokalizacji obejmujących niemal wszystkie części miasta: centrum, południe, zachód oraz Psie Pole.
Całość zostanie sfinansowana z programu pieszo-rowerowego, a łączny koszt inwestycji przekracza 3,8 mln zł.
Jak podkreśla Tomasz Staruchowicz, dyrektor ZDiUM, modernizacje mają odpowiadać na realne potrzeby mieszkańców, którzy coraz częściej wybierają rower jako środek codziennego transportu. Miasto posiada już blisko 1500 km dróg, w tym prawie 500 km tras rowerowych, dlatego regularne modernizacje są niezbędne.
Rozkład jazdy:
- Jakie inwestycje rowerowe i piesze powstaną w tym roku we Wrocławiu?
- Gdzie pojawią się najważniejsze odcinki nowych ścieżek?
- Ile kosztują poszczególne zadania i co zmieni się dla użytkowników?
Najważniejsze lokalizacje objęte pracami
Największy zakres prac obejmie ul. Wyspiańskiego – wymiana nawierzchni na 800-metrowym odcinku poprawi komfort jazdy wzdłuż Odry i przy kampusie Politechniki Wrocławskiej. Koszt: ok. 750 tys. zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Duże zmiany zajdą również na ul. Piotra Ignuta, gdzie odnowiona zostanie ścieżka i chodnik na odcinku 811 m. To jedna z bardziej uczęszczanych tras łączących Kozanów z innymi częściami zachodniego Wrocławia. Koszt: ok. 900 tys. zł.
Kolejne działania:
- ul. Odkrywców – 220 m nowego chodnika przy wejściu do Parku Grabiszyńskiego, koszt 135 tys. zł
- ul. Wiejska – 420 m nowej nawierzchni ścieżki, koszt 210 tys. zł
- ul. Rogowska przy Parku Tysiąclecia – 124 m remontu trasy rowerowej, koszt 135 tys. zł
- ul. Powstańców Śląskich – wymiana betonowej kostki na 800-metrowym odcinku ścieżki, koszt ok. 600 tys. zł
- pl. Społeczny – 150 m chodnika i ścieżki, koszt 200 tys. zł
- ul. Jaworowa – 150 m modernizacji chodnika, koszt 200 tys. zł
- ul. Skarbowców – 420 m nowej nawierzchni, koszt 200 tys. zł
- ul. Krzywoustego – 650 m chodnika wzdłuż remontowanej drogi, koszt 500 tys. zł
Co oznaczają te inwestycje dla rowerzystów?
Modernizacje mają poprawić komfort jazdy, bezpieczeństwo oraz płynność ruchu na najpopularniejszych trasach. W wielu miejscach zniknie zużyta betonowa kostka, która od lat była problemem dla rowerzystów, szczególnie tych poruszających się po mieście codziennie i z większą prędkością.
Nowe odcinki mają także lepiej integrować istniejące trasy, tworząc spójniejszą sieć rowerową. Dzięki temu podróżowanie między dzielnicami ma stać się bardziej intuicyjne i wygodne.




Komentarze