Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: rusza budowa niezwykle urokliwej drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Oławy

infobike
23.01.2024 11:21
0 Komentarzy

Rozpoczęła się budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż jednego z najbardziej malowniczych odcinków Oławy. Mowa o trakcie na południowym brzegu rzeki, który biegnie od kładki Siedleckiej, a na razie kończyć się będzie na wysokości budynku o adresie Krakowska 92, gdzie zaczyna się ul. Młoda. Kolejny etap będzie przedłużeniem tej trasy do mostu Rakowieckiego i ul. Na Niskich Łąkach. 

Będzie to niezwykle urokliwa droga spacerowa i rowerowa. Tu zmienia się szerokość Oławy, roślinność jest miejscami bujna, a to sprawia wrażenie dzikiej rzeki. Występuje tu aż 26 gatunków ptaków, sześć gatunków nietoperzy, jaszczurki, żaby, krety, norki, wiewiórki i bobry. Właśnie ze względu na walory przyrodnicze te okolice nazwane są „wrocławską amazonią”, choć częściej słyszy się po prostu nazwę „Oławka”.

Pieszo i rowerem wzdłuż Oławy

Koncepcja budowy trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Oławy zyskała poparcie mieszkańców. To ich głosy w 2020 roku zdecydowały o realizacji tego przedsięwzięcia w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego (projekt nr 4). Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zlecił projekt, a następnie wyłonił wykonawcę prac. Mają one potrwać około pięciu miesięcy. Kolejny odcinek do mostu Rakowieckiego to również zwycięski projekt WBO (edycja 2021, projekt nr 9).

Będzie to niezwykle urokliwa droga spacerowa i rowerowa. Tu zmienia się szerokość Oławy, roślinność jest miejscami bujna, a to sprawia wrażenie dzikiej rzeki
Koncepcja budowy trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Oławy zyskała poparcie mieszkańców

Jak informuje prezydent Jacek Sutryk, realizacja obu zadań zaowocuje powstaniem trasy o długości 1310 metrów.

Będzie znakomitym uzupełnieniem szlaku wzdłuż Krzywej Grobli czy bulwaru ciągnącego się aż do mostu Oławskiego – czytamy we facebookowym wpisie.

Ścieżka wzdłuż „Oławki” naturalna – mineralna 

Aby nie zniszczyć walorów przyrodnicze droga będzie miała nawierzchnię mineralną i nie będzie oświetlona. Szerokość wynosić ma trzy metry, choć miejscami zwężać się będzie do 2,5 metra. Poza strefami ochronnymi drzew będzie strefa odpoczynku o nawierzchni z kostki, wyposażona w ławkę, stojaki rowerowe oraz kosz na śmieci.

Komentarze