Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: jeszcze więcej parkingów dla rowerów

infobike
23.07.2009 11:14
0 Komentarzy
Od czerwca br. możemy we Wrocławiu korzystać z wiat parkingowych dla rowerów, które stanęły w 10 lokalizacjach –głównie przy pętlach tramwajowych. Miasto już myśli o budowie następnych –m.in. przy Dworcu Głównym PKP. – Cały czas prowadzimy także rozmowy z PKP –mówi na łamach Gazety Wrocławskiej Daniel Chojnacki, oficer rowerowy w UM Wrocławia. – Zaproponowaliśmy, by przy Dworcu Głównym PKP po remoncie stanęły zadaszone parkingi dla 400 rowerów.”
Jeśli uda się osiągnąć porozumienie, 200 jednośladów zaparkujemy w przyszłości od strony ul. Suchej, a drugie tyle od ulicy Piłsudskiego. Urzędnicy ujawniają, że rozmowy z PKP dotyczą nie tylko Dworca Głównego. Mniejsze stojaki i wiaty miasto mogłoby także zamontować przy innych stacjach kolejowych. Zadaszone parkingi dla rowerów powstaną przy końcowych przystankach przyszłego Tramwaju Plus. – Dlatego jesteśmy dobrej myśli i już planujemy kolejne lokalizacje – zdradza Daniel Chojnacki. Zapewnia, że zadaszone parkingi dla rowerów powstaną przy końcowych przystankach przyszłego Tramwaju Plus. Mogą na nie liczyć także mieszkańcy Maślic i Gaju.
Wrocław: jeszcze więcej parkingów dla rowerówWrocław: jeszcze więcej parkingów dla rowerów
Wiaty parkingowe dla rowerów stanęły w czerwcu br. w najważniejszych miejscach komunikacyjnych Wrocławia: na pętlach tramwajowych i centralnych placach miasta. Rowerzyści dostali do dyspozycji 250 zadaszonych miejsc parkingowych. Daniel Chojnacki: – „Planowaliśmy, że uzgodnienia dotyczące Bike&Ride gotowe będą w ciągu dwóch miesięcy, a trwały siedem. Lokalizację oraz kształt parkingów opiniowały niemal wszystkie wydziały magistratu, a także instytucje zewnętrzne, w tym operatorzy wszystkich sieci podziemnych. Żartowaliśmy, że jedynie od Sanepidu nie musieliśmy uzyskiwać na nie zgody. Komisja złożona z zamawiających, projektantów i wykonawców zakończyła odbiór parkingów. Wykazano jedynie minimalne, kosmetyczne uchybienia i dopuszczono je do użytkowania.”
Wiaty z ażurowymi ścianami z drewna stanęły w dziesięciu punktach miasta. Mają charakter osobnych modułów, za każdy miasto zapłaciło 21 tys. zł. Projekt obejmie 10 lokalizacji na terenie całego miasta :
– Park Południowy –pętla tramwajowo autobusowa
– Oporów –pętla tramwajowa
– Książe Małe –pętla tramwajowa
– ul. Osobowicka –pętla tramwajowa
– Bartoszowice –pętla tramwajowa
– Leśnica – pętla tramwajowa
– pl. Kromera –pętla tramwajowo autobusowa
– pl. Grunwaldzki po południowej stronie –węzeł przesiadkowy
– Sępolno –pętla tramwajowa ul. Mickiewicza
– Wrocław Nadodrze –rejon węzła przesiadkowego
W sumie zapewnione zostanie 250 miejsc postojowych dla rowerów. Koszt całości to ponad 600 tys. zł.
Wrocław: jeszcze więcej parkingów dla rowerówWrocław: jeszcze więcej parkingów dla rowerów
Niestety, część postawionych wiat od samego początku świeci pustkami i stoi kompletnie niewykorzystana. –„Rzeczywiście, z naszych obserwacji wynika, że najgorzej jest na Sępolnie i Biskupinie – przyznaje Daniel Chojnacki. – Pomyślimy o akcji, np. z ulotkami, dzięki którym dotarlibyśmy do mieszkańców tych osiedli”- dodaje. –„Widziałbym tu większą rolę Biura Promocji Wrocławia, które do tej pory w ogóle nie zajmowało się rowerzystami – twierdzi Radosław Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. – Przed ustawieniem wiat nie przeprowadzono żadnych badań ruchu. Na pewno część lokalizacji trzeba będzie zmienić”- dodaje. Zupełnym przeciwieństwem Sępolna i Biskupina są wiaty parkingowe przy pl. Grunwaldzkim, pętli tramwajowej w Leśnicy czy przy pl. Kromera. Tam nie trzeba było zachęcać mieszkańców do parkowania jednośladów.
Ponadto dużym mankamentem parkingów rowerowych jest brak ich monitoringu. –„Z czasem go uruchomimy – przekonuje Chojnacki. – Przy parkingach Bike&Ride w przyszłości zlokalizowane zostaną wypożyczalnie miejskich rowerów. Liczę, że wreszcie będą gotowe jesienią. Kończymy precyzować szczegółowe warunki przetargu na ich uruchomienie.”

Komentarze