Wniosek o drogę rowerową przy Bramie Portowej w Szczecinie
Wniosek o drogę rowerową przy Bramie Portowej w Szczecinie
Obecnie prowadzone lub planowane prace budowlane na placu Brama Portowa to doskonała okazja do wybudowania odpowiedniej infrastruktury dla rowerzystów –pisze Rowerowy Szczecin
Szczecin, 22.11.2011
Szanowny Pan
Piotr Krzystek
Prezydent Miasta Szczecin
Wniosek o uwzględnienie dróg dla rowerów i pasów ruchu dla rowerów podczas przebudowy placu Brama Portowa.
Obecnie prowadzone lub planowane prace budowlane na placu Brama Portowa to doskonała okazja do wybudowania odpowiedniej infrastruktury dla rowerzystów. Rozwiązania proponowane poniżej są zbieżne z Polityką Transportową Miasta Szczecin, a także z obowiązującym jak i przyszłym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta.
Proszę o potraktowanie sprawy priorytetowo, gdyż pierwszy, wyremontowany już, fragment skrzyżowania nie uwzględnił potrzeb rowerzystów i zapisów Studium. Wniosek dotyczy fragmentów skrzyżowania przebudowywanych przez spółkę Tramwaje Szczecińskie, chodników przy budowanych obecnie biurowcach oraz pozostałych fragmentów skrzyżowania. Proszę jednocześnie o poinformowanie naszego stowarzyszenia o sposobie załatwienia niniejszego wniosku, a także o skonsultowanie projektu.
W szczególności wnioskujemy o:
1. Wybudowanie dwukierunkowej drogi dla rowerów dookoła skrzyżowania (wraz z wjazdami z jezdni) i dowiązanie ich do zaprojektowanych dróg dla rowerów przy pl. Zwycięstwa. Drogi dla rowerów powinny mieć nawierzchnię bitumiczną w kolorze czerwonym oraz szerokość od
2. Przedłużenie drogi dla rowerów przynajmniej do ul. Tkackiej (od strony biurowca Brama Portowa II), gdzie w przyszłości połączy się z zaplanowaną drogą dla rowerów przy ul. Wyszyńskiego.
3. Wyznaczenie pasa ruchu dla rowerów (szerokość: 1,5m) na wysokości biurowca Brama Portowa II i dowiązanie go do projektu przebudowy pl. Zwycięstwa.
4. Zrezygnowanie z wyspy wydzielającej prawoskręt zarówno przy 'Posejdonie’ jak przy nowym biurowcu Brama Portowa II. Wyodrębnianie prawoskrętów wyspami dzielącymi znacznie komplikuje zarówno ruch pieszy jak i rowerowy, czego dowodem jest chociażby prawoskręt przy głównym wejściu do galerii Kaskada. Skręt w prawo może odbywać się z pasa ruchu do skrętu w prawo bez wspomnianej wyspy dzielącej, a tym samym znacznego zmniejszania przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Jest to szczególnie istotne, gdyż oba biurowce nie posiadają dużych parkingów dla samochodów i znaczna część pracowników oraz klientów będzie przyjeżdżała transportem publicznym, rowerami lub na pieszo. Należy szczególnie zatroszczyć się o niezmotoryzowanych uczestników ruchu.
Spis załączników:
1. Zdjęcie przebudowanego fragmentu skrzyżowania bez wybudowania drogi dla rowerów.
Do wiadomości:
Tomasz Loga – Pełnomocnik prezydenta ds. rozwoju komunikacji rowerowej
z poważaniem
Bartosz Skórzewski
załącznik:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze