Włower rośnie w siłę – coraz więcej rowerów i kilometrów we Włocławku
System rowerów miejskich Włower wszedł w kolejny etap swojego rozwoju.
Od połowy września pełną odpowiedzialność za jego funkcjonowanie przejęła spółka BAZA, podczas gdy Biuro Obsługi Klienta nadal prowadzi dotychczasowy operator – firma Nextbike.
Rozkład jazdy:
- Ile nowych stacji Włower uruchomiono w ostatnim czasie i jakie są plany rozwoju do 2026 roku?
- Jakie wyniki osiągnął system w pierwszych trzech miesiącach działania tego sezonu?
- Dlaczego Włower staje się ważnym elementem miejskiej mobilności we Włocławku?
Nowe stacje i ambitne plany
W ostatnich tygodniach sieć Włower powiększyła się o 7 nowych stacji wirtualnych, co daje obecnie 35 lokalizacji na terenie miasta. Dzięki temu rowerzyści mają coraz więcej możliwości, aby wygodnie wypożyczyć lub zwrócić jednoślad. System obsługuje aktualnie 150 rowerów, ale na tym nie koniec. Do roku 2026 planowana jest rozbudowa infrastruktury do 50 stacji rowerowych, co uczyni Włocławek jeszcze bardziej przyjaznym dla cyklistów.
Liczby mówią same za siebie
Od 25 czerwca do 12 września z systemu skorzystało już blisko 5 tysięcy użytkowników, którzy razem przejechali ponad 35 tysięcy kilometrów. To średnio 100 wypożyczeń dziennie, co oznacza, że każdy rower jest użytkowany co najmniej raz na dobę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sezon rowerowy potrwa do 5 listopada, jednak już teraz zapowiedziano powrót rowerów na ulice w marcu 2026 roku – oczywiście pod warunkiem sprzyjającej pogody.
Włower – coś więcej niż system wypożyczeń
Rower miejski we Włocławku staje się elementem nowoczesnej mobilności. Z jednej strony ułatwia codzienne dojazdy i sprzyja ekologii, z drugiej – wpisuje się w trend aktywnego spędzania czasu wolnego. Plany dalszej rozbudowy oraz rosnące zainteresowanie mieszkańców pokazują, że Włocławek na dobre wpisał się na mapę polskich miast stawiających na rowerową przyszłość.


Komentarze