Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawscy rowerzyści zyskali komfortowy skrót na Człuchowskiej. Dzięki deweloperom

infobike
01.09.2025 06:01
0 Komentarzy

1 września 2025 r. otwarto dla ruchu nowy odcinek ulicy Człuchowskiej pomiędzy ul. Lazurową a Szeligowską na warszawskim Bemowie.

Przebudowa została sfinansowana ze środków prywatnych inwestorów, głównie deweloperów realizujących nowe osiedla mieszkaniowe w tej części dzielnicy.

Rozkład jazdy:

  1. Między jakimi ulicami na Bemowie otwarto 1 września 2025 r. nowy odcinek ul. Człuchowskiej?
  2. Jakie elementy infrastruktury towarzyszą nowej drodze oprócz jezdni samochodowych?
  3. Która linia autobusowa zyskała szybszy przejazd dzięki temu łącznikowi?
Nowy odcinek Człuchowskiej jest już otwarty i w pełni przejezdny. Rowerzyści mogą więc planować objazdowe trasy po Bemowie bez konieczności korzystania z jezdni.

Komfortowy standard

Zrealizowany fragment Człuchowskiej to infrastruktura drogowa w pełnym standardzie miejskim: dwie jezdnie, szerokie chodniki oraz drogi dla rowerów po obu stronach ulicy. Oddzielone od ruchu samochodowego DDR-y poprowadzono z nawierzchni asfaltowej, co znacząco poprawia komfort i płynność przejazdu. Inwestycja objęła również instalację nowoczesnego oświetlenia ulicznego i wykonanie nasadzeń zieleni.

Nowy odcinek łączy ul. Lazurową z dynamicznie rozwijającą się okolicą przy Szeligowskiej, gdzie w ostatnich latach powstały nowe osiedla i infrastruktura społeczna – w tym szkoła podstawowa nr 407. Dzięki temu nowy odcinek ma kluczowe znaczenie dla codziennej mobilności pieszych i rowerzystów – zwłaszcza rodzin z dziećmi. Wzdłuż ulicy kursuje linia autobusowa 249, która zyskała szybszy przejazd i nowy łącznik między osiedlami.

Dla rowerzystów to jedno z bardziej znaczących usprawnień infrastrukturalnych w tej części Warszawy. Nowe drogi rowerowe nie tylko ułatwiają poruszanie się wzdłuż głównych osi komunikacyjnych Bemowa, ale też tworzą istotne połączenie z istniejącymi trasami – zarówno w kierunku centrum miasta, jak i Starych Babic. Bezpieczne rozdzielenie ruchu pieszego, samochodowego i rowerowego oznacza zwiększenie komfortu wszystkich użytkowników.

Projekt Człuchowskiej to przykład modelowej realizacji infrastruktury drogowej we współpracy z sektorem prywatnym – nie tylko przyspieszył jej budowę, ale też pokazał, jak spójnie można wkomponować DDR-y w tkankę miejską.

Komentarze