Warszawscy rowerzyści zyskali komfortowy skrót na Człuchowskiej. Dzięki deweloperom
1 września 2025 r. otwarto dla ruchu nowy odcinek ulicy Człuchowskiej pomiędzy ul. Lazurową a Szeligowską na warszawskim Bemowie.
Przebudowa została sfinansowana ze środków prywatnych inwestorów, głównie deweloperów realizujących nowe osiedla mieszkaniowe w tej części dzielnicy.
Rozkład jazdy:
- Między jakimi ulicami na Bemowie otwarto 1 września 2025 r. nowy odcinek ul. Człuchowskiej?
- Jakie elementy infrastruktury towarzyszą nowej drodze oprócz jezdni samochodowych?
- Która linia autobusowa zyskała szybszy przejazd dzięki temu łącznikowi?
Komfortowy standard
Zrealizowany fragment Człuchowskiej to infrastruktura drogowa w pełnym standardzie miejskim: dwie jezdnie, szerokie chodniki oraz drogi dla rowerów po obu stronach ulicy. Oddzielone od ruchu samochodowego DDR-y poprowadzono z nawierzchni asfaltowej, co znacząco poprawia komfort i płynność przejazdu. Inwestycja objęła również instalację nowoczesnego oświetlenia ulicznego i wykonanie nasadzeń zieleni.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowy odcinek łączy ul. Lazurową z dynamicznie rozwijającą się okolicą przy Szeligowskiej, gdzie w ostatnich latach powstały nowe osiedla i infrastruktura społeczna – w tym szkoła podstawowa nr 407. Dzięki temu nowy odcinek ma kluczowe znaczenie dla codziennej mobilności pieszych i rowerzystów – zwłaszcza rodzin z dziećmi. Wzdłuż ulicy kursuje linia autobusowa 249, która zyskała szybszy przejazd i nowy łącznik między osiedlami.
Dla rowerzystów to jedno z bardziej znaczących usprawnień infrastrukturalnych w tej części Warszawy. Nowe drogi rowerowe nie tylko ułatwiają poruszanie się wzdłuż głównych osi komunikacyjnych Bemowa, ale też tworzą istotne połączenie z istniejącymi trasami – zarówno w kierunku centrum miasta, jak i Starych Babic. Bezpieczne rozdzielenie ruchu pieszego, samochodowego i rowerowego oznacza zwiększenie komfortu wszystkich użytkowników.
Projekt Człuchowskiej to przykład modelowej realizacji infrastruktury drogowej we współpracy z sektorem prywatnym – nie tylko przyspieszył jej budowę, ale też pokazał, jak spójnie można wkomponować DDR-y w tkankę miejską.
Komentarze