Warszawa z konkursem na Nową Karową. Co to oznacza dla rowerzystów?
Ogłoszony przez Warszawę konkurs architektoniczny na przebudowę ulicy Karowej to dla warszawskich rowerzystów realna szansa na poprawę komunikacji pomiędzy Krakowskim Przedmieściem a Bulwarami Wiślanymi.
Obecna infrastruktura tej części Śródmieścia stanowi barierę – zarówno ze względu na strome nachylenie skarpy, jak i ograniczoną dostępność bezpiecznych tras rowerowych. Projekt „Nowa Karowa” może to zmienić.
Rozkład jazdy:
Trzy plusy rowerowe
Planowana przebudowa ulicy Karowej, wraz z modernizacją wiaduktu Markiewicza, ma na celu lepsze połączenie mostu pieszo-rowerowego z Traktem Królewskim. Z perspektywy rowerzystów kluczowe będą trzy aspekty:
- Zniwelowanie różnicy poziomów – propozycje zakładają stworzenie windy lub innego rozwiązania ułatwiającego pokonanie stromizny skarpy. To oznacza, że rowerzyści (szczególnie osoby starsze, z dziećmi lub cięższym sprzętem) zyskają realną możliwość wygodnego dostępu do górnej części miasta bez konieczności mozolnej wspinaczki.
- Bezpieczna trasa łącząca centrum z Wisłą – „Nowa Karowa” ma nie tylko połączyć dwa poziomy miasta, ale także wpiąć się w większy system tras rowerowych prowadzących do Wisły, Powiśla i dalej – np. do mostu pieszo-rowerowego na Pragę. Ułatwi to poruszanie się po centrum bez konieczności korzystania z ruchliwych jezdni.
- Nowa przestrzeń przyjazna rowerom i pieszym – projektowana promenada ma pełnić funkcję nie tylko komunikacyjną, ale też rekreacyjną. Rowerzyści zyskają miejsce, gdzie można na chwilę się zatrzymać, odpocząć, a nawet spotkać z innymi użytkownikami drogi. Zmieni się więc nie tylko funkcja, ale i charakter Karowej – z trasy technicznej w zapraszający do jazdy i odpoczynku fragment miasta.
Dla rowerowej Warszawy oznacza to nie tylko nowy ciąg komunikacyjny, ale też kolejny krok w kierunku pełnoprawnej integracji roweru z miejską infrastrukturą. W kontekście dynamicznie rozwijającego się ruchu rowerowego – i rosnącej liczby użytkowników jednośladów – takie inwestycje są kluczowe. Projekt „Nowa Karowa” może zatem stać się symbolem rowerowej rewitalizacji Śródmieścia.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze