Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: ruszył przetarg na budowę kładki pieszo-rowerowej [FILM]

infobike
10.05.2021 17:03
0 Komentarzy

W poniedziałek stołeczny ratusz poinformował o ogłoszeniu przetargu na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Termin składania ofert upływa 15 czerwca.

Ofertę w przetargu mogą złożyć firmy, które wcześniej wezmą udział w wizji lokalnej w miejscu planowanej budowy przeprawy.

Kładka połączy lewobrzeżną część miasta na wysokości Bulwarów Wiślanych z Pragą. W tej chwili, aby dostać się na deptak na lewym brzegu rzeki, mieszkańcy Pragi muszą nadkładać drogi. Po wybudowaniu mostu, dojdą tam w kilka minut.

Zmieniamy Warszawę i poprawiamy jakość życia naszym mieszkańcom. Ten unikalny most stanie się jedną z naszych wizytówek i wpisze na stałe w krajobraz stolicy – mówił Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy

Pierwszy w Warszawie most przeznaczony tylko dla pieszych i rowerzystów będzie miał 452 metry długości i „tym samym będzie o 127 m dłuższy od londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu obiektów na świecie” – poinformowało miasto.

Bez osobnych stref

Będą z niego mogli korzystać piesi i rowerzyści. Nie będzie wyznaczonych osobnych stref. Most oświetlać będą latarnie zamontowane w balustradach. Zostanie też zamontowano monitoring.

Kształtem przeprawa przypominać będzie błyskawicę. „Szerokość konstrukcji będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty” – podano w komunikacie ratusza.

Według projektu ukończonego w 2021 roku „most będzie jednopoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach”. „Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego” – dodano. Pomiędzy nimi zaplanowano schody z półpiętrem, wbudowane w taras bulwaru” – czytamy w opisie. Konstrukcja stalowa zostanie pomalowana specjalną farbą, która dobrze znosi dużą wilgotność.

Kładka ma być gotowa najpóźniej w 2024 roku.(PAP)

Komentarze