Warszawa: Nowe przejście i przejazd rowerowy Złota–Marszałkowska już otwarte.
Od dziś można korzystać z nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez ulicę Marszałkowską w osi ulicy Złotej. To już siódma przeprawa naziemna zrealizowana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy.
– Otwieramy przejście przez ul. Marszałkowską przy ul. Złotej – to spore ułatwienie dla mieszkańców Śródmieścia i tych wszystkich, którzy odwiedzają Nowe Centrum Warszawy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Nowa „zebra” łączy okolice ul. Złotej z Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Pałacem Kultury i Nauki oraz placem Centralnym. Dzięki niej piesi i rowerzyści mogą szybciej i bezpieczniej poruszać się pomiędzy najważniejszymi punktami śródmieścia.
Rozkład jazdy:
- Jak nowe przejście Złota–Marszałkowska zmienia centrum Warszawy?
- Co obejmują obecne i planowane inwestycje w Śródmieściu?
- Jak projekt Nowe Centrum Warszawy wspiera pieszych i rowerzystów?
Inwestycje w centrum miasta
Przejście Złota–Marszałkowska to część szeroko zakrojonej przebudowy tej części Warszawy. Trwają prace na ulicach Złotej, Zgoda, Sienkiewicza, Jasnej i Moniuszki. Wzdłuż Złotej powstanie park linearny z fontanną, a cały kwartał zostanie obsadzony ponad 160 drzewami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W planach są także kolejne połączenia pieszo-rowerowe. W przyszłym roku zostanie otwarte nowe przejście przez Marszałkowską na wysokości ul. Sienkiewicza, a w przygotowaniu jest przejście przez Aleje Jerozolimskie w osi ul. Brackiej.
W dłuższej perspektywie te inwestycje utworzą nową oś pieszo-rowerową biegnącą od placu Powstańców Warszawy przez plac Pięciu Rogów aż po plac Trzech Krzyży.
Nowe Centrum Warszawy – miasto dla ludzi
Projekt Nowe Centrum Warszawy od kilku lat przekształca stołeczne Śródmieście w przestrzeń przyjazną pieszym i rowerzystom. Pierwsze naziemne przejścia powstały w 2020 roku przy rondzie Czterdziestolatka, kolejne dwa lata później w rejonie ronda Dmowskiego.
Program obejmuje nie tylko nowe „zebry” i drogi rowerowe, ale też zielone skwery, deptaki i most pieszo-rowerowy łączący oba brzegi Wisły. Dzięki temu Warszawa staje się miastem, w którym można przemieszczać się bez samochodu – wygodnie, bezpiecznie i z myślą o ekologii.

Komentarze