Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Walka o Toruński Rower Miejski trwa w KIO. Opóźnia się uruchomienie systemu Torvelo

infobike
10.03.2025 21:01
0 Komentarzy

Miasto Toruń cały czas prowadzi przetarg na nowego operatora systemu roweru miejskiego. Poprzednia umowa z firmą BIKEU wygasła w listopadzie.

W pierwszym postępowaniu wpłynęły trzy oferty, jednak żadna z nich nie została uznana za najkorzystniejszą, co spowodowało unieważnienie przetargu i jego ponowne ogłoszenie. Teraz mamy drugie podejście – również ze sporą komplikacją.

Rozkład jazdy:

  1. Które firmy złożyły oferty w drugim przetargu na Toruński Rower Miejski i jaka była ich wartość?
  2. Dlaczego miasto Toruń nie może jeszcze podpisać umowy z wybranym operatorem systemu roweru miejskiego?
  3. Jakie zmiany i ulepszenia są planowane w nowym systemie Torvelo 2025?
Zacięta walka o Toruński Rower Miejski / fot. UM Toruń
Zacięta walka o Toruński Rower Miejski / fot. UM Toruń

Trzy oferty

W drugim przetargu na Torvelo 2025 wpłynęły te same trzy oferty:

  • Konsorcjum Orange Polska S.A. i Roovee S.A.1.099.029,60 PLN brutto
  • Nextbike Polska S.A.1.650.168,00 PLN brutto
  • BIKEU sp. z o.o.1.248.999,81 PLN brutto

Miasto Toruń zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1.500.000 PLN brutto, co oznacza, że dwie oferty zmieściły się w założonym budżecie. Najkorzystniejsza oferta została wybrana na podstawie kryteriów oceny:

  • Cena – 60%
  • Nowe rowery – 10%
  • Serwis rowerowy na terenie miasta – 10%
  • Termin uruchomienia systemu – 20%

25 lutego 2025 roku Miejski Zarząd Dróg w Toruniu ogłosił, że najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Orange Polska S.A. i Roovee S.A., które uzyskało najwyższą liczbę punktów w ocenie ofert. Mimo to umowa nie może zostać podpisana, ponieważ jeden z uczestników przetargu złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Najwięcej punktów zdobyło konsorcjum Orange Polska S.A. i Roovee S.A., które uzyskało 90,00 punktów, wyprzedzając BIKEU sp. z o.o. (82,80 pkt) oraz Nextbike Polska S.A. (79,96 pkt).

Zacięta walka o Toruński Rower Miejski / fot. UM Toruń
Zacięta walka o Toruński Rower Miejski

Odwołanie i opóźnienie

Pomimo wyboru wykonawcy, 7 marca 2025 roku jedno z przedsiębiorstw zgłosiło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, co zgodnie z przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych uniemożliwia podpisanie umowy do czasu rozstrzygnięcia sprawy. KIO ma 15 dni na wydanie decyzji, a jeśli uwzględni odwołanie, przetarg może zostać unieważniony lub konieczna będzie ponowna ocena ofert.

Nowa odsłona Toruńskiego Roweru Miejskiego będzie znacznie nowocześniejsza niż poprzednia. Planowane są rowery IV generacji, które będzie można wypożyczać za pomocą aplikacji mobilnej lub kodu QR, co eliminuje konieczność przypinania ich do stacji. Wprowadzona zostanie także pilotażowa pula rowerów elektrycznych, których wypożyczenie będzie wymagało wcześniejszego zawarcia umowy z operatorem.

Liczba stacji wzrośnie z 50 do 70, a w systemie będzie dostępnych 360 rowerów.

Pełna dokumentacja przetargu dostępna jest pod linkiem:🔗 SWZ – Przetarg na Toruński Rower Miejski.

Zacięta walka o Toruński Rower Miejski / fot. UM Toruń
Zacięta walka o Toruński Rower Miejski / fot. UM Toruń

Komentarze