Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Radomiu już można jeździć po nowych drogach rowerowych.

infobike
24.04.2020 12:35
0 Komentarzy

Wzdłuż ulic Jana Pawła II na Ustroniu oraz Świętego Brata Alberta na Prędocinku są już gotowe drogi dla rowerów. Odbiory końcowe obu zadań odbyły się w ostatnich dniach marca – chwilę przed rozpoczęciem sezonu wiosennego. Były to dwie ostatnie inwestycje rowerowe realizowane w ramach wdrażanego w Radomiu projektu multimodalnego.

Droga wzdłuż ulicy Jana Pawła II przebiega na odcinku od ronda Dmowskiego do skrzyżowania z ulicą Osiedlową po wschodniej stronie jezdni (obok oczka wodnego). Z niej można dostać się do bloków przy Osiedlowej (chodnikiem za kwiaciarnią z dopuszczonym ruchem rowerowym) bądź do końcówki ulicy Cymerysa-Kwiatkowskiego – obok kościoła. Pomiędzy parkiem Ustronie a drogą dojazdową do przedszkola szlak rowerowy biegnie po stronie zachodniej. W ten sposób powstały połączenia tras dla cyklistów biegnących przy alei Grzecznarowskiego, ulicy Pallotyńskiej i w parku.

Droga rowerowa przy ulicy Brata Alberta biegnie po północnej stronie jezdni, naprzeciw kościoła. Jest to kontynuacja dotychczas istniejącej trasy na odcinku od wjazdu do szkoły gastronomicznej aż do pętli autobusowej na Prędocinku. Połączyła ona istniejące dotychczas w tej okolicy drogi rowerowe wzdłuż Michalczewskiego, Armii Krajowej i Kuronia.

Na przecięciach nowych tras z jezdniami poprzecznymi pojawiły się wyniesione przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe. Przy obu ulicach inwestycje obejmowały poza tym ułożenie nowych chodników z kostki, więc skorzystali z tego nie tylko cykliści, ale też przechodnie. Wykonawcą prac na Ustroniu i Prędocinku była radomska firma Zbig-Bet. Łączna długość obu dróg rowerowych to około 1,2 kilometra. Zadania kosztowały w sumie około 1,46 miliona złotych.

W ramach projektu multimodalnego rowerzyści i piesi mogą korzystać z przeznaczonych dla nich ciągów przy ulicach Przytyckiej na Wacynie, Wapiennej na Kierzkowie (dalszą część tej trasy poza granicą administracyjną Radomia, do Domaniowa, zbudował powiat radomski), Wyścigowej na Prędocinku, Kuronia na Prędocinku i na Młodzianowie oraz Żółkiewskiego na Michałowie. 

Tak zwany projekt multimodalny jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.


Komentarze