W powiecie radomskim powstanie ponad 6-kilometrowa trasa. Dla rowerzystów
1 sierpnia 2025 roku Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Radomiu ogłosił przetarg na rozbudowę drogi powiatowej numer 3540W Parznice – Skaryszew, która ma na celu znaczącą poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróży. W ramach inwestycji przewidziano budowę nowej ścieżki pieszo-rowerowej, modernizację mostów oraz kompleksową przebudowę infrastruktury drogowej. Przedsięwzięcie współfinansowane jest ze środków unijnych.
Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Radomiu ogłosił przetarg na kompleksową rozbudowę drogi powiatowej numer 3540W, łączącej miejscowości Parznice i Skaryszew. Inwestycja obejmie odcinek o długości ponad sześciu kilometrów, którego celem jest znaczące podniesienie poziomu bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu. Projekt jest współfinansowany z funduszy europejskich w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza na lata 2021-2027, co podkreśla jego strategiczne znaczenie dla rozwoju lokalnej infrastruktury.
Rozkład jazdy:
- Jakie są przewidziane terminy realizacji projektu i kiedy można spodziewać się zakończenia prac na odcinku Parznice – Skaryszew?
- W jaki sposób Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Radomiu planuje zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom podczas prowadzenia robót budowlanych?
- Czy istnieją plany dalszej rozbudowy ścieżki pieszo-rowerowej poza obecnie objęty przetargiem odcinek?
Szczegółowy zakres prac i budowa ścieżki pieszo-rowerowej
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane mające na celu modernizację infrastruktury drogowej. Kluczowym elementem inwestycji jest budowa nowej ścieżki pieszo-rowerowej, która zostanie uzupełniona o chodniki i niezbędne elementy infrastruktury rowerowej. Ponadto, w ramach prac przewidziano rozbiórkę i ponowną budowę dwóch mostów na rzece Kobylance. Te działania mają na celu dostosowanie obiektów do zwiększonego natężenia ruchu oraz do obowiązujących standardów technicznych, co jest istotnym aspektem z punktu widzenia bezpieczeństwa.
Projekt zakłada również wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości sześciu metrów, przebudowę skrzyżowań oraz wykonanie poboczy o szerokości jednego metra. Ważnym elementem jest również rozbudowa infrastruktury podziemnej, w tym budowa nowej kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego. Przebudowie ulegną także kolidujące sieci. Zamówienie obejmuje także wycinkę drzew i krzewów oraz wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Kryteria oceny ofert i warunki udziału w postępowaniu
Zamawiający określił trzy kryteria oceny ofert, mające na celu wyłonienie najkorzystniejszego wykonawcy. Głównym kryterium, z wagą 60 procent, jest cena oferty. Drugie kryterium, o wadze 35 procent, to okres gwarancji jakości i rękojmi za wady, który musi wynosić co najmniej 60 miesięcy na większość robót. Ostatnim kryterium, z wagą 5 procent, jest sposób zagospodarowania drewna pozyskanego z wycinki.
Wymagania dotyczące udziału w postępowaniu są jasno sprecyzowane. Wykonawcy muszą wykazać się stabilną sytuacją finansową, posiadając środki w wysokości co najmniej 5 000 000 złotych. Niezbędne jest również doświadczenie w realizacji co najmniej dwóch zamówień na budowę lub rozbudowę dróg publicznych na odcinku minimum 3 kilometrów każde. Ponadto, konieczne jest dysponowanie odpowiednim personelem technicznym, w tym kierownikiem budowy ze specjalnością drogową, kierownikiem robót mostowych oraz kierownikiem robót kanalizacyjnych.
Komentarze