W październiku kończy się umowa na Bydgoski Rower Aglomeracyjny
Zastępca prezydenta Bydgoszczy, Mirosław Kozłowicz, odpowiedział na zapytanie radnego Radosława Ginthera z Trzeciej Drogi, dotyczące przyszłości Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA)
Interpelacja obejmowało także pytanie o możliwość rozbudowy infrastruktury rowerowej na Osowej Górze. Chodzi o rozszerzenia systemu BRA o nowe stacje oraz przedłużenie trasy rowerowej. Aktualnie operatorem systemu jest warszawska firma BikeU.
Spis treści:
- Kiedy wygasa obecna umowa na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA)?
- Czy jest planowana rozbudowa systemu BRA o nowe stacje na Osowej Górze?
- Dlaczego nie przewiduje się budowy wydzielonej infrastruktury rowerowej na ulicy Rekinowej?
Przyszłość Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego
W swojej odpowiedzi, wiceprezydent Kozłowicz przypomniał, że obecnie Bydgoszcz korzysta z „systemu pomostowego”, polegającego na rocznych umowach z wybranym operatorem na obsługę BRA.
Obecna umowa wygasa 31 października 2024 roku. Kozłowicz zaznaczył, że w związku z kończącą się umową, kwestia rozbudowy systemu o nowe stacje, w tym na Osowej Górze, będzie mogła być rozpatrywana dopiero przy planowaniu ewentualnego nowego systemu współdzielonych rowerów, który mógłby funkcjonować po 2024 roku.
Odpowiadając na pytanie dotyczące przedłużenia trasy rowerowej na Osowej Górze, Kozłowicz wyjaśnił, że ulica Rekinowa na odcinku od Kolbego do Wielorybiej znajduje się w strefie ograniczonej prędkości do 30 km/h. W związku z tym, współczesne standardy nie przewidują budowy wydzielonej infrastruktury rowerowej na tym odcinku.
Aktualny Stan
Obecnie Bydgoski Rower Aglomeracyjny obejmuje 62 stacje na terenie miasta. W skład tej liczby wchodzi 53 stacje wynikające z obecnej umowy z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej (ZDMiKP), 6 stacji zainstalowanych z inicjatywy wykonawcy systemu oraz 3 stacje sponsorskie, utworzone w ramach inicjatyw lokalnych przedsiębiorców (Ikea, Galeria Pomorska, Park Przemysłowy Toruńska).
W odpowiedzi Kozłowicz zasugerował, że ewentualne rozszerzenie systemu BRA, a także kwestie związane z nową infrastrukturą rowerową, będą omawiane w ramach planowania przyszłości systemu po 2024 roku. Ostateczne decyzje zależą od dalszych ustaleń i rozmów z potencjalnymi operatorami systemu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze