TIER i Dott wspólnie na podbój rynku mikromobilności
Na rynku hulajnóg i rowerów elektrycznych na wynajem niebawem dojdzie do wielkiej transakcji. Przedwstępną umowę o połączeniu swoich sił podpisały da znane podmioty – TIER oraz Dott.
Zarówno TIER jak i Dott to operatorzy e-pojazdów, którzy znani są także w naszym kraju. O ile pojazdy drugiej z marek są dostępne tylko w Warszawie, tak hulajnogi Tier są dostępne w aż 95 polskich miastach. Oprócz największych miast, takich jak Kraków, Warszawa, Gdańsk czy Wrocław, hulajnogi tej marki znajdziemy m.in. Andrychowie, Mińsku Mazowieckim, Niepołomicach czy Żywcu.
Teraz te dwa znane podmioty postanowiły połączyć swoje siły, ogłaszając wstępne porozumienie.
Na ten moment Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami. Finalizacja całej transakcji ma zostać domknięta w ciągu dwóch dni od daty podpisania umowy przedwstępnej.
W ten sposób na rynku pojawi się podmiot z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach.
Połączenie sił z Dott stanowi kolejny krok w rozwoju branży mikromobilności, a także umocnienie naszej pozycji jako jej europejskiego lidera. Łączy nas nie tylko wspólna wizja miast z bardziej zrównoważonymi opcjami transportu i mniejszą liczbą samochodów, ale również zobowiązanie się do wspierania użytkowników i władz miast w osiągnięciu tego celu. W ślad za zwiększeniem dostępności i połączeniem doświadczeń naszych firm z niecierpliwością czekam na rekordową liczbę przejazdów w 2024 roku – komentuje Lawrence Leuschner, współzałożyciel i dyrektor generalny TIER.
Z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość współdzielonej mikromobilności. Coraz więcej miast stawia sobie za cel zmniejszenie zależności od samochodów i zachęcenie swoich mieszkańców do podejmowania odpowiedzialnych wyborów transportowych. Dzięki połączeniu Dott z TIER, jesteśmy dobrze przygotowani do wejścia w kolejną fazę wzrostu i przyspieszenia naszej drogi ku osiągnięciu rentowności. Jako europejski lider mikromobilności, dbamy o to, aby nasze rozwiązania zapewniały najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a także odpowiadały na potrzeby miast, w których działamy – mówi Henri Moissinac, współzałożyciel i dyrektor generalny Dott.
Co istotne dla użytkowników: fuzja nie oznacza ani ograniczenia dostępności już istniejących rozwiązań mikromobilności obu marek, ani też nie oznacza zmian w samych aplikacjach, za pomocą których można korzystać np. z elektrycznych hulajnóg TIER czy e-rowerów Dott. Niemniej w oficjalnym komunikacie przedstawiciele spółki nie wykluczyli połączenia funkcjonalności obu aplikacji w jeden program w przyszłości.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze