Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tarnowski Rower Miejski traci na popularności – miasto dopłaca setki tysięcy złotych

infobike
07.10.2025 06:30
0 Komentarzy

Tarnowski Rower Miejski od kilku lat zmaga się ze spadkiem popularności.

W sezonie 2025 jednoślady wypożyczono ponad 9 tysięcy razy – to o około 4,5 tysiąca mniej niż w poprzednim roku. System obejmuje 190 rowerów rozmieszczonych na 18 stacjach, w tym 10 rowerów dziecięcych i 10 z fotelikami dla najmłodszych pasażerów.

Rozkład jazdy:

  1. Ile wypożyczeń odnotowano w sezonie 2025 w Tarnowskim Rowerze Miejskim i jak wygląda to w porównaniu do poprzedniego roku?
  2. Jakie czynniki wpłynęły na spadek popularności miejskich rowerów w Tarnowie w tym sezonie?
  3. Ile miasto dopłaca do Tarnowskiego Roweru Miejskiego i jakie są zasady taryfy dla mieszkańców i pozostałych użytkowników?
System obejmuje 190 rowerów rozmieszczonych na 18 stacjach, w tym 10 rowerów dziecięcych i 10 z fotelikami dla najmłodszych pasażerów.
System obejmuje 190 rowerów rozmieszczonych na 18 stacjach, w tym 10 rowerów dziecięcych i 10 z fotelikami dla najmłodszych pasażerów. /fot. Radio Eska

Według Wiesława Kozioła z Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie, spadek liczby wypożyczeń wynika przede wszystkim z dwóch czynników. Po pierwsze, sezon czynny był w tym roku krótszy – zakończył się pod koniec września, podczas gdy w 2024 roku rowery były dostępne do końca października. Po drugie, wpływ miała pogoda – chłodny maj oraz zimny wrzesień znacząco ograniczyły chęć korzystania z miejskich rowerów.

Funkcjonowanie Tarnowskiego Roweru Miejskiego w tym sezonie kosztowało miasto 668 tysięcy złotych. Jak zaznacza Kozioł, system od początku nie miał charakteru ekonomicznego, a zyski z wypożyczeń są niewielkie w porównaniu do ponoszonych kosztów. Dla mieszkańców miasta godzina jazdy jest darmowa, a pozostali użytkownicy mogą korzystać z roweru bezpłatnie przez 40 minut.

Największą popularnością w sezonie cieszyły się stacje przy dworcu PKP, a także te przy Parku Strzeleckim, ul. Słonecznej, placu Kazimierza Wielkiego, ul. Lwowskiej-Kowalskiej i Klikowskiej-Pułaskiego. Pomimo spadku liczby wypożyczeń, system pozostaje istotnym elementem miejskiej mobilności i działa w ramach polityki promowania ekologicznego transportu w Tarnowie.

Komentarze