Ścieżka rowerowa wzdłuż linii WKD coraz bliżej

W czwartek, 20 marca 2025 roku, w Izbie Tradycji Warszawskiej Kolei Dojazdowej podpisano porozumienie, które może całkowicie odmienić rowerową mapę Mazowsza.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. oraz sześć okolicznych gmin: Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, Brwinów, Podkowa Leśna, Pruszków i Michałowice, wspólnie rozpoczną prace nad szczegółową koncepcją budowy 22-kilometrowej trasy rowerowej wzdłuż linii WKD.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega porozumienie podpisane w Izbie Tradycji WKD?
- Jak przebiegać będzie nowa trasa rowerowa i kiedy powstanie?
- Dlaczego ta inwestycja jest tak ważna dla mieszkańców i środowiska?
🚲 Rowerowa trasa równoległa do torów WKD
Nowa ścieżka ma łączyć Grodzisk Mazowiecki z granicami Warszawy, biegnąc wzdłuż popularnej linii kolejowej WKD. Będzie to infrastruktura ponadlokalna, łącząca istniejące fragmenty tras rowerowych na terenie poszczególnych gmin i tworząca spójną, bezpieczną drogę dla rowerzystów.
Koncepcja trasy ma być gotowa do czerwca 2026 roku, a pierwsze prace budowlane mogą rozpocząć się już rok później. Inwestycja zyskała pełne poparcie samorządów i lokalnych liderów, w tym marszałka Adama Struzika, posła Piotra Kandyby i radnej Doroty Stalińskiej.
🤝 Wspólny cel – zdrowie, ekologia i mobilność
Projekt to efekt długoletnich starań mieszkańców i samorządowców. – Mieszkańcy zabiegali o to rozwiązanie od lat – powiedział prezydent Pruszkowa, Piotr Bąk. Dla wielu osób dojazd rowerem do stacji WKD to codzienność, dlatego nowa trasa usprawni komunikację, poprawi bezpieczeństwo i zachęci do aktywnego trybu życia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Wierzę, że w 2027 roku przejedziemy się już gotową ścieżką – dodał Tomasz Krupski, burmistrz Grodziska Mazowieckiego, który pełni rolę lidera projektu.
🌿 Rowerem z Grodziska do Warszawy
Rowerowa infrastruktura wokół WKD wpisuje się w szersze cele transportowe i ekologiczne regionu – zmniejszenie ruchu samochodowego, redukcję emisji CO₂ oraz zachęcanie do korzystania z transportu publicznego w połączeniu z rowerem. Projekt ma też duży potencjał turystyczny – przyciągnie weekendowych rowerzystów i mieszkańców Warszawy szukających rekreacyjnych tras.
Wspólne działania wielu gmin pokazują, że rowerowa przyszłość Mazowsza ma szansę być dobrze zaprojektowana – i to już dziś, nie w odległej perspektywie.
Komentarze