Ruch rowerowy w stolicy wzrósł o ponad 25%
To już tradycja. Mijający rok żegnamy z rekordową liczbąwypożyczeń rowerów miejskich Veturilo. Warszawski standard to też dużoinwestycji w budowę i remonty infrastruktury rowerowej. Szacujemy, że w ciągutego roku ruch rowerowy w stolicy wzrósł o ponad 25%.
– Obejmując urząd prezydenta stolicy zapowiadałem mądrąkontynuację w wielu obszarach. Jedną z takich dziedzin jest komunikacjarowerowa. Z roku na rok odnotowujemy tu rekordy wypożyczeń rowerów Veturilo,ale nie to jest dla nas najważniejsze. Najbardziej cieszy nas, że rokroczniekolejne setki warszawianek i warszawiaków wybierają rowery jako swój podstawowyśrodek transportu w drodze do szkoły czy pracy. Naszym celem jest utrzymanietego trendu – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
200 km dróg
Obecnie w Warszawie jest już 570 km infrastrukturyrowerowej. Z tego aż 200 km zostało wybudowane lub przeszło remont w ciągu ostatnich4 lat. Taki wynik jest możliwy jedynie dzięki konsekwencji w realizacjiinwestycji rok po roku. W 2018 r. powstało ponad 50 km tras, a w budowie jestkolejnych 70 km. – Duża w tym zasługa funduszy unijnych – dzięki nim, w ramachZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, tym roku powstały drogi dla rowerówna takich ulicach jak m.in.: Radzymińska, Jagiellońska, Wiertnicza czy Szaserów– mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i PełnomocnikPrezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.
Na ukończeniu jest kilka dużych inwestycji, m.in. na ulicachPuławskiej, Połczyńskiej, Żołnierskiej czy Towarowej, z których warszawscyrowerzyści będą mogli korzystać w przyszłym roku. Tylko wzdłuż Puławskiejpowstaje 16 kilometrów tras rowerowych. W ramach prac przebudowany został węzeł”Wyścigi” u zbiegu Puławskiej, Gintrowskiego i Doliny Służewieckiej. Tonajbardziej spektakularna rowerowa inwestycja tego roku. Dookoła węzła powstałsystem bezkolizyjnych ramp i przejazdów podziemnych pozwalający łatwo pokonaćgo rowerem we wszystkich kierunkach.
Na Targówku, na ulicy Łodygowej, pracuje Zakład MiejskichInwestycji Drogowych – stołeczna jednostka odpowiedzialna za prowadzenie dużychprojektów związanych z budową ulic. Takie inwestycje również mocno przyczyniająsię do rozwoju rowerowej Warszawy. W ramach kompleksowej przebudowy dróg zawszepowstaje też nowa infrastruktura rowerowa. Dzięki ZMID w 2018 r. do użytkuzostały oddane drogi dla rowerów wzdłuż ul. Lazurowej i Gandhi, a w budowie sąkolejne – m.in. na Łodygowej, Lesznie czy Głębockiej.
Czas na rekreację
Poza główną siecią drogową powstają również trasyrekreacyjne. Znana i lubiana przez warszawiaków Nadwiślańska ŚcieżkaRekreacyjna na prawym brzegu Wisły w tym roku wzbogaciła się o kolejne 3kilometry. Malowniczą trasę pieszo-rowerową biegnącą od mostu Łazienkowskiegodo wysokości ul. Fieldorfa nad samą rzeką wybudował Zarząd Zieleni m.st.Warszawy.
W tym roku dzięki nowym inwestycjom znacznie wzrosłaspójność sieci tras. Oddanie do użytku drogi dla rowerów wzdłuż ulicyWiertniczej pozwoliło domknąć ostatni brakujący fragment korytarzapółnoc-południe o długości 24 kilometrów. Trasa ma swój początek za mostem M.Skłodowskiej-Curie a kończy się na wysokości Powsina.
Sieć dróg rowerowych jest coraz wygodniejsza, co przekładasię na wzrost ruchu rowerowego. Szacuje się, że w sezonie letnim już blisko 7%wszystkich podróży niepieszych w Warszawie odbywa się właśnie na rowerze.Porównując I półrocze 2018 r. do analogicznego okresu roku 2017 ruch rowerowy wstolicy wzrósł o ponad 25%.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze