Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowery Veturilo na Kartę Warszawiaka? Nowa propozycja dla mieszkańców stolicy

infobike
19.08.2025 06:00
0 Komentarzy

Warszawska radna Agata Diduszko-Zyglewska wyszła z inicjatywą, aby system rowerów miejskich Veturilo został włączony do oferty Karty Warszawiaka.

Oznaczałoby to, że posiadacze karty mogliby korzystać z publicznych jednośladów na preferencyjnych warunkach.

Rozkład jazdy

  1. Czy włączenie rowerów miejskich do Karty Warszawiaka zachęci mieszkańców do częstszego korzystania z jednośladów?
  2. Jakie korzyści dla miasta może przynieść integracja Veturilo z systemem kart miejskich?
  3. Czy takie rozwiązanie powinno objąć także inne formy mikromobilności, jak hulajnogi elektryczne?
Warszawska radna Agata Diduszko-Zyglewska wyszła z inicjatywą, aby system rowerów miejskich został włączony do oferty Karty Warszawiaka.
Warszawska radna Agata Diduszko-Zyglewska wyszła z inicjatywą, aby system rowerów miejskich został włączony do oferty Karty Warszawiaka. /fot. UM Warszawa

Radna podkreśla, że pomysł ma nie tylko walor praktyczny, ale także edukacyjny i proekologiczny: zachęcałby mieszkańców do częstszego wybierania roweru zamiast samochodu czy autobusu. – Zmniejszyłoby to korki, poprawiło jakość powietrza i uwolniło przestrzeń w mieście – argumentuje Diduszko-Zyglewska.

Rower zamiast autobusu?

Mieszkańcy, zapytani o opinię, nie kryją entuzjazmu. Wielu z nich zwraca uwagę, że w godzinach szczytu rower pozwala szybciej i wygodniej dotrzeć do celu niż komunikacja zbiorowa. Dodatkowo Veturilo ma już ugruntowaną pozycję w Warszawie – obecnie pierwsze 20 minut jazdy jest darmowe, a dalsze opłaty są relatywnie niskie (1 zł za drugie 40 minut, 3 zł za drugą godzinę itd.).

Włączenie rowerów do Karty Warszawiaka mogłoby jeszcze bardziej zwiększyć dostępność i popularność systemu, czyniąc z niego realną alternatywę dla codziennych podróży.

Techniczne i finansowe aspekty

Kluczowym pytaniem pozostaje, czy takie rozwiązanie jest technicznie wykonalne i jakie wiązałyby się z nim koszty. Miasto analizuje obecnie możliwość integracji systemów, tak aby płatności i rozliczenia odbywały się sprawnie w ramach karty miejskiej. To krok w stronę budowy kompleksowej oferty transportu publicznego, gdzie komunikacja zbiorowa i rowery wzajemnie się uzupełniają.

Komentarze