Rowery na ulicach tylko do końca miesiąca – koniec sezonu w Kielcach
Kielecki Rower Miejski działa jeszcze tylko do końca października.
Jak informuje Jacek Domoradzki, pełniący obowiązki dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, decyzja o zakończeniu sezonu wynika głównie z pogarszającej się pogody i malejącego zainteresowania użytkowników.
– Widzimy, jakie są warunki atmosferyczne. Tegoroczne lato nie sprzyjało rowerzystom, dlatego przedłużanie sezonu generowałoby tylko dodatkowe koszty – wyjaśnia Domoradzki.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Kielecki Rower Miejski kończy sezon?
- Jak wyglądał rok 2025 w liczbach?
- Co dalej z rowerami w Kielcach?
Jak wyglądał rok 2025 w liczbach?
Od marca do początku października mieszkańcy Kielc pokonali na miejskich rowerach ponad 223 tys. kilometrów. To mniej niż w 2024 roku (300 tys. km) i znacznie mniej niż w rekordowym 2023 (143 tys. wypożyczeń).
W tym sezonie odnotowano:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- 65 tys. przejazdów,
- 33 tys. godzin wypożyczeń,
- ponad 57 tys. użyć rowerów standardowych.
Problematyczne okazały się natomiast rowery elektryczne, przy których pojawiło się sporo zgłoszeń o awariach i uszkodzeniach mechanicznych.
Co dalej z rowerami w Kielcach?
W tym roku na ulicach działało 57 stacji, w tym dwie nowe – przy firmie DS Smith i w rejonie Telegrafu. Największą popularnością cieszyła się stacja przy Politechnice Świętokrzyskiej oraz na Rynku.
W ofercie systemu dostępnych jest ponad 300 jednośladów, w tym:
- 261 tradycyjnych,
- 30 elektrycznych,
- 10 elektrycznych cargo,
- i 5 tandemów.
Wypożyczenie działa przez aplikację rovee – wystarczy zeskanować kod QR i ruszać w drogę. Ceny pozostają symboliczne:
1 zł za godzinę jazdy rowerem standardowym,
1,5 zł za elektryczny i 2 zł za tandem.
Komentarze