Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerowy system w Gorzowie Wlkp.

infobike
18.12.2018 08:00
0 Komentarzy

Rower ma stać alternatywą dla mieszkańców korzystających ztransportu samochodowego. Dzięki nowej infrastrukturze.

“System ścieżek rowerowych w Gorzowie Wielkopolskim” jest toprojekt, który obejmuje kompleksową rozbudowę systemu dróg rowerowych wGorzowie. Ścieżki rowerowe przebudowane zostały m. in. na odcinku od rondaSybiraków do ul. Podmiejskiej Bocznej, odcinek od skrzyżowania z ul.Piłsudskiego do ronda Gdańskiego oraz przebudowa ul. Szczecińskiej.

W jego ramach wybudowano łącznie3,45 km ścieżek rowerowych i przebudowano 1,26 km – łączna długość drógrowerowych to 4,71 km. Wartość projektu: 4 395 021,89 zł, natomiast wkład FunduszyEuropejskich: 3 735 246,86 zł (85% dofinansowania).

Rowerowe etapy

Rowerowa inwestycja składa się z następujących etapów: przebudowa ul.Podmiejskiej w zakresie przebudowy ścieżek rowerowych po obu stronach jezdni naodcinku od ronda Sybiraków do ul. Podmiejskiej Bocznej, przebudowa ul. Walczakaw zakresie budowy ścieżki rowerowej na odcinku od skrzyżowania z ul.Piłsudskiego do ronda Gdańskiego oraz przebudowa ul. Szczecińskiej w zakresiebudowy ścieżki rowerowej na odcinku od granicy miasta do skrzyżowania z ul.Mosiężną.

Ponadto w ramach pracbudowlanych przeprowadzono m. in. regulację urządzeń́ sygnalizacji świetlnej,przestawienie istniejących wiat przystankowych, przebudowę chodników wykonanietablic pamiątkowych.

Celem głównym projektu była poprawa mobilności miejskiejpoprzez budowę ścieżek rowerowych spełniających głównie funkcję komunikacyjnąprowadzącą do substytucji innych form transportu. Natomiast postawienie naniskoemisyjny środek transportu – rower, obok dobrze funkcjonującego transportuzbiorowego, który pełnić będzie jednocześnie funkcje dojazdu do pracy orazformę spędzania wolnego czasu przez mieszkańców Miasta oraz gmin wchodzących wMOF GW, może być alternatywą dla mieszkańców korzystających z transportusamochodowego.

Komentarze