Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerowe wrażenia z Berlina

infobike
08.11.2011 23:20
0 Komentarzy

Rowerowe wrażenia z Berlina

 

Listopad na rowerze rozpoczęty

Korzystając z wolnego długiego weekendu odwiedziłem na przełomie października i listopada Berlin. Moim głównym celem były muzea, jednak jako sympatyk rowerów nie mogłem przejść obojętnie obok wspaniale zorganizowanej infrastruktury. Władze miasta zadbały, by poruszanie się po nim rowerem było sprawne i dostępne dla wszystkich, zarówno młodych jak i starszych –relacja Zielonego Mazowsza z Berlina

 

Rowerzyści dzielą się na tubylców oraz turystów, którzy wypożyczyli dwa kółka i widać, że ostatni ich kontakt z rowerem był bardzo dawno temu. Jedni i drudzy poruszają się przygotowanymi ścieżkami i pasami rowerowymi oraz pasami autobusowymi, na których ruch rowerów jest dopuszczony. Tam, gdzie to potrzebne, rowerzyści mają osobne światła do jazdy na wprost lub skrętu w lewo. Na skrzyżowaniach zazwyczaj są wymalowane pasy pomagające w zorientowaniu się, jak je pokonać.

 

Wracając do turystów –prawie na każdym rogu czekają na nich rowery prywatnej wypożyczalni po 10€za dzień lub też rowery miejskie. Chcący zwiedzić Berlin na dwóch kółkach mogą też skorzystać z bogatej oferty wycieczek rowerowych. Normalnym widokiem jest grupa 15 osób jadących wężykiem za przewodnikiem. Sam skorzystałem z wypożyczalni w hotelu i mogłem cieszyć się zwiedzaniem miasta z perspektywy roweru.

Uzupełnieniem całej infrastruktury są miejsca, gdzie można zaparkować rower. Stojaków jest całe mnóstwo –od małych przed każdym sklepem, który traktuje je jako reklamę, przez średnie przy kamienicach i stacjach metra po duże parkingi na placach miejskich.

 

Berlin wykorzystał swoje przyjazne ukształtowanie terenu i stworzył warunki, w których mieszkańcy i turyści czują się bezpiecznie na drogach, co widać po ilości użytkowników dwóch kółek.

 

Zdjęcia

1_760

Rowery Cargo, podstawowy środek transportu dla sprzedawców precli.

 

 2_760

Typowy sprzedawca precli.

 

 3_760

Parking z rowerami publicznymi DB [zobacz >>>] –kolei niemieckich.

 

 4_760

Zwiedzanie rowerem Berlina.

 

 5_760

Parkingi rowerowe.

 

 6_760

Parkingi rowerowe przy stacji metra.

 

 7_760

Światła i pasy dla rowerów przy Bramie Brandenburskiej. Osobne do jazdy na wprost oraz do skrętu w lewo przez śluzę [zobacz >>>].

 

 

Źródło: http://www.zm.org.pl/?a=berlin_mp-11b

Komentarze