Rowerowa rewolucja reklamowa
Jak przebić się we współczesnymgąszczu reklamowym? Co zrobić, by skupić uwagę odbiorcy? W jakisposób ulokować reklamę w przestrzeni miejskiej, mając na uwadzenadchodzące obostrzenia związane z ustawą krajobrazową? Kluczemdo sukcesu i odpowiedzią na te pytania może okazać się reklama narowerach miejskich.
Boom rowerowy
Nie tylko ekolodzy i zwolennicyzdrowego stylu życia dostrzegają zalety trendu jakim jestkorzystanie z rowerów. Coraz częściej doceniają to równieżreklamodawcy. Ilość rowerów w przestrzeniach miejskiej wzrastalawinowo. Przybywa coraz więcej jednośladów prywatnych, jak irowerów miejskich. Jak pokazują posumowania właścicieli siecirowerowych, w samym tylko roku ubiegłym ilość wypożyczeń wramach systemu bike-sharing wzrosła o 29%. Rosnący wciąż trend nabycie eko, sprawia, że ludzie coraz chętniej przesiadają się nadwukołowe środki transportu. Zaangażowanie rowerzystów, sympatiado jednośladów oraz ogólny wzrost pozytywnych odczuć względemrowerów sprawia, że są one coraz bardziej docenianą powierzchniąreklamową.
Ilość rowerów we wszystkich miastachw Polsce wzrosła do blisko 8200. Potencjał miejskich siecibike-share ciągle rośnie, co dowodzi, iż jest to idealna okazja dowykorzystania dla reklamodawców. Coraz więcej Polaków ulegaobecnej modzie i zaczyna dbać o środowisko – mówi JoannaSzlemińska, Wiceprezes spółki Synergic, głównego i największegooperatora reklam na rowerach miejskich w Polsce. ? Co więcej,społeczeństwo dużo lepiej postrzega osoby, które troszczą się ootoczenie. Widok cyklisty budzi w przeciętnym Polaku pozytywniejszeskojarzenia niż kierowca samochodu. Pozytywnymi skojarzeniamiobejmowane są przy tym również marki, które zdecydowały się naumieszczenie swojej reklamy na rowerach.
Wśród brandów,które doceniły potencjał kampanii na rowerach miejskich możnawymienić chociażby: mBank, Nestle, Teatr Nowy, Orange czy Lay?s.
Rowerzyści to znacząca grupa dlahandlu
Reklama na rowerach miejskich ma ogromny potencjałprzyciągania uwagi, zwłaszcza wśród osób korzystających z tegośrodka transportu. Obecnie rowerzyści stanowią coraz liczniejszączęść społeczeństwa. Jak się okazują są oni bardzo dobrymiobserwatorami. Ze względu na wolniejsze tempo jazdy niż w przypadkusamochodu mogą oni swobodnie przyjrzeć się otoczeniu. Jak pokazująbadania firmy Synergic, rowerzyści w 58% zwracają większą uwagęna rowery miejskie niż piesi lub osoby zmotoryzowane.
Sprawia to, że rowerzyści są zarównoodbiorcami reklamy, ale także poniekąd jej promotorami ? reklamaprzemieszcza się wraz z nimi w różne części miasta. Zgodnie zdanymi Meddin and DeMaio, rowerzyści są także kluczowymi klientamiw lokalach takich, jak chociażby puby, restauracje, niewielkiesklepy czy supermarkety. Wpływa na to bez wątpienia specyfikaprzemieszczania się, wysiłek fizyczny oraz możliwość większejswobody w dotarciu do różnych stref miasta. Ze względu na trudnydojazd, korki czy ryzyko kradzieży dużo osób woli przesiąść sięna rowery miejskie i w ten sposób dojeżdżać do pracy, naspotkania lub zakupy.
Wizerunek
Według badańprzeprowadzonych dla mBanku przez Synergic reklama na rowerachmiejskich może znacząco wpłynąć na sposób postrzegania markiprzez jej klientów. Taki rodzaj komunikacji promocyjnej wzmacniaintuicyjne przekonania odbiorców nie tylko w wymiarach związanych zekologią, ale przede wszystkim z ofertą i użytecznością firmy.Osoba, która widzi reklamę zamieszczoną na rowerze miejskimautomatycznie kojarzy markę jako nowoczesną, atrakcyjną ipopularną. Społeczeństwo wyobraża sobie klienta firmy jako osobęciekawą świata, towarzyską, dbającą o zdrowie. Reklama ta działana odbiorców w sposób podświadomy, a tym samym wpływa nadługotrwałość efektu.
– Rower kojarzy się zpraktycznością i oszczędnością, czyli cechami cenionymi,dlatego reklama będzie budzić pozytywne skojarzenia co do marki ?mówi Piotr Gajek, prezes Synergic. – Jeśli potencjalnymi klientamisą między innymi osoby eko-fit, spontaniczne, czy też kreatywniprzedsiębiorcy lub pragmatycy, to taka reklama zdecydowanie pomożezwrócić ich uwagę na daną markę, jak również wpłynie nakreowanie jej wizerunku. Odpowiedni dobór treści i formy będziekluczem do sukcesu kampanii ? dodaje.
Skuteczność na dwóchkołach
Sekret skuteczności reklamy na rowerach miejskichpolega na jej prostocie. Użytkownik a więc odbiorca reklamy,przemieszczając się na rowerze zabiera ją ze sobą. Rower przezto, że pozostaje w ruchu przyciąga większą uwagę niż nośnikstatyczny. Jednocześnie ze względu na niewielkie tempoprzemieszczania się pojazdu, reklama tam ulokowana jest czytelna.Przy tym ma również ogromny zasięg, ponieważ dociera wszędzietam, gdzie sam rowerzysta, przez co może się pojawić w wielumiejscach tego samego dnia. Reklama jest eksponowana samoczynniezarówno w drodze do pracy, na zakupach jak i wtedy, gdy rower sięnie przemieszcza. Ma również szansę dotrzeć do tych lokalizacji,gdzie inne formy promocji są niedozwolone, co będzie miało corazwiększe znaczenie w obliczu lokalnych prac nad ustawą krajobrazową,ograniczającą możliwości lokowania nośników w przestrzeniachmiejskich.
Nie można zapominać o tym, iż roweryprzeznaczone do wypożyczenia stoją na dedykowanym im stacjach,gdzie reklama jest eksponowana w bardzo efektywny sposób. Samestacje rozmieszczone są w głównych punktach komunikacyjnych,często w samych centrach miast, gdzie żadna forma reklamy nie jestdozwolona.
Powierzchnia do obrandowania
Mogłobysię wydawać, że rower jest dość małym nośnikiem reklamy.Jednak dostępna powierzchnia tak naprawdę jest całkiem spora. Dodyspozycji reklamodawców są specjalne skrzydełka mocowane z tyłuroweru oraz koszyki z przodu. Ciekawostką może być fakt, iż jakpokazują badania, najskuteczniejszym układem pod względemprzyciągania uwagi jest układ reklam dwóch różnych marek.Zarówno reklama z przodu jak i z tyłu jest zauważana wcześniej iprzez większą liczbę osób, jeśli są to dwie różne reklamy.Nie można zapominać również, że nieodłącznym elementem systemuwypożyczeni są także same stacje, które operator również możedostosować na potrzeby reklamodawcy.
Rosnący potencjał miejskich siecibike-sharing w Polsce, który przejawia się przez sukcesywniewzrastającą liczbą rowerów dostępnych dla mieszkańców orazzmiana postrzegania reklam pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość- zarówno z punktu widzenia reklamodawców jak i samych odbiorców.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze