Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rower zamiast dostawczaka? Cargo z 6 metrową przyczepą już jeździ

infobike
28.06.2021 12:15
0 Komentarzy
Czy naciski Unii Europejskiej dotyczące zmian w transporcie spowodują, że w miastach UE zwykłe samochody dowstawcze zastąpią np. rowery cargo? Na pewno takiej przyszłości chciałaby belgijska firma Ziegler, która stworzyła najdłuższy rower cargo jaki do tej pory powstał.

Według pomysłodawców właśnie do rowerów cargo należy przyszłość w dużych miastach Belgii. Prezentowany egzemplarz to najdłuższy i najbardziej pojemny rower, jaki stworzyła firma Ziegler. Całkowita długość wynosi 6 m, a długość samej przyczepy to 3,6 m przy maksymalnej ładowności 500 kg! Co ciekawe, jeden taki rower już jeździ po Brukseli, a w najbliższym czasie w stolicy Belgii pojawi się 10 kolejnych rowerów cargo.

Firma Ziegler opisała też ścieżkę dostaw, w której ważna rolę mają zająć właśnie rowery cargo. Oczywiście nie wyeliminują one samochodów dostawczych, ale są w stanie ograniczyć ich poruszanie po ścisłym centrum miasta. W tym przypadku samochody dostawcze będą przywozić palety i paczki do mikrohubów rozmieszczonych w pobliżu centrum miasta. Z kolei z nich towary po strefach, gdzie obowiązują ograniczenia ruchu, rozwiozą rowery.

Według producenta ich rowery cargo mogą bezpiecznie i sprawnie przewozić różnego rodzaju ładunki, w tym m.in.: towary przemysłowe, paczki czy palety, suche produkty spożywcze, alkohol, odzież, a nawet produkty wymagające transportu w temperaturze kontrolowanej.

Komentarze