Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rewolucja rowerowa w Bielsku-Białej. Jednoślady pojadą bielskim deptakiem

infobike
23.08.2021 17:15
0 Komentarzy
Zatwierdzony jest już projekt organizacji ruchu dla trasy rowerowej wiodącej od bielskiego ratusza poprzez ulice Ratuszową, 11 Listopada, Cechową, Wałową, Podwale i Jana Kilińskiego aż do Michała Grażyńskiego. 

Już we wrześniu rowerzyści będą mogli przejechać przez centrum miasta ulicami, które do tej pory były dla nich zamknięte jak np. ulicą 11 Listopada. To rewolucja, ponieważ do tej pory urzędnicy pozostawali nieugięci i nie dopuszczali możliwości ruchu rowerowego na miejskim deptaku. Jak tłumaczyli, charakter ulicy 11 Listopada i rodzaj przyległej zabudowy uzasadniają utrzymanie daleko idących ograniczeń w ruchu kołowym. Teraz okazuje się, że taki ruch będzie jednak możliwy.

Projekt organizacji ruchu dla trasy rowerowej wiodącej od bielskiego ratusza aż do ul. Grażyńskiego został zatwierdzony. .

przyznają w Miejskim Zarządzie Dróg w Bielsku-Białej

W najbliższym czasie wykonawca przystąpi do montażu oznakowania pionowego i malowania poziomego trasy. W jej ciągu zostaną zastosowane nowe rozwiązania, takie jak kontraruch, kontrapas, a na nawierzchni ulic pojawią się piktogramy w kształcie roweru pokazujące kierunek jazdy. Będzie to pierwsze oznakowanie tego typu w Bielsko-Białej. W ten sposób miasto realizuje kolejny etap zapowiadanych zmian mających ułatwić bezpieczny przejazd rowerem przez centrum miasta na osi północ-południe.

Jak jechać

Nowa trasa rowerowa będzie przedłużeniem istniejącej, która prowadzi wzdłuż rzeki Białej, a kończy się obecnie na wysokości „krzywego mostku” obok Ratusza. Dalej rowerzyści pojadą ulicami 11 Listopada i Cechową – ruch rowerowy będzie się odbywał zgodnie z istniejącą organizacją ruchu, jednak przy zastosowaniu kontraruchu (organizacja ruchu drogowego dająca możliwość poruszania się rowerem w kierunku przeciwnym do ogólnej organizacji ruchu). 

W rejonie ronda turbinowego na ul. Wałowej, przy pomocy oznakowania pionowego i poziomego, zaprojektowano odcinki drogi dla rowerów oraz w poprzek dróg dochodzących do ronda – przejazdy dla rowerzystów. Na chodniku przylegającym do ronda zostanie oznaczona droga dla pieszych i rowerów. Po bezpiecznym pokonaniu ronda rowerzyści zostaną skierowani w ul. Podwale. Tu, na odcinku od ul. Okrzei do ul. J. Kilińskiego po stronie wschodniej jezdni zaprojektowano kontrapas. 

Drugi kierunek będzie się odbywał zgodnie z ruchem ogólnym. Aby uzyskać potrzebną szerokość jezdni, MZD na ul. J. Kilińskiego zmieni sposób parkowania pojazdów ze skośnego na równoległy. Zmniejszenie ilości miejsc do parkowania w tym miejscu zrekompensuje zaś dodatkowy parking (z parkowaniem równoległym) wzdłuż ul. Podwale. Na skrzyżowaniu ulic: Podwale – Okrzei drogowcy zaplanowali także zmianę organizacji ruchu polegającą na poprowadzeniu pierwszeństwa po łuku tychże ulic. 

Zmiany wejdą w życie we wrześniu.

Komentarze