Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Remont trasy pieszo-rowerowej na ul. Legnickiej we Wrocławiu

infobike
02.06.2025 05:00
0 Komentarzy

Rozpoczęły się prace remontowe na odcinku trasy pieszo-rowerowej w rejonie ulicy Legnickiej, pomiędzy wiaduktami kolejowymi.

Inwestycja ma na celu poprawę jakości nawierzchni i zwiększenie komfortu podróży zarówno dla rowerzystów, jak i pieszych. Zdecydowano się na modernizację odcinka, który od lat wymagał interwencji, by zapewnić bezpieczne i wygodne warunki do poruszania się.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie zmiany czekają na trasie pieszo-rowerowej na ul. Legnickiej?
  2. Jakie będą efekty remontu dla rowerzystów i pieszych?
  3. Kiedy zakończą się prace remontowe na trasie pieszo-rowerowej?
Rozpoczęły się prace remontowe na odcinku trasy pieszo-rowerowej w rejonie ulicy Legnickiej, pomiędzy wiaduktami kolejowymi.
Rozpoczęły się prace remontowe na odcinku trasy pieszo-rowerowej w rejonie ulicy Legnickiej, pomiędzy wiaduktami kolejowymi.

Dlaczego trasa wymaga remontu?

Dotychczasowa nawierzchnia była w złym stanie technicznym – asfalt na trasie uległ odkształceniom, co stanowiło zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Ponadto, oznakowanie poziome i pionowe nie spełniało wymogów bezpieczeństwa, szczególnie w rejonie dwóch wiaduktów kolejowych. Nowa inwestycja ma na celu uporządkowanie organizacji ruchu oraz poprawienie widoczności i komfortu podróży.

Zakres planowanych prac

Planowane prace remontowe obejmują:

  • Frezowanie starej nawierzchni – usunięcie uszkodzonego asfaltu oraz przygotowanie terenu do nałożenia nowej warstwy.
  • Nowa nawierzchnia – ułożenie nowego asfaltu, który będzie bardziej odporny na deformacje i zapewni lepszą przyczepność.
  • Nowe oznakowanie – zarówno poziome, jak i pionowe, z szczególnym uwzględnieniem odcinka między pierwszym wiaduktem a ul. Przedmiejską.
  • Bariery i słupki – montaż barier ochronnych i słupków przeszkodowych, szczególnie w rejonie dodatkowej jezdni między ul. Przedmiejską a drugim wiaduktem, w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa.

Kiedy zakończą się prace?

Prace remontowe mają potrwać około dwóch miesięcy. Wrocławski Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta już podpisał umowę z wykonawcą, co pozwala na rozpoczęcie prac wkrótce po podpisaniu kontraktu. W międzyczasie mieszkańcy i rowerzyści będą musieli liczyć się z utrudnieniami w tym rejonie, jednak końcowy efekt z pewnością wynagrodzi niedogodności.

Komentarze