Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rekordowa 7. edycja „W Kółko Kręcę”. Wrocław znów nakręcił miasto!

infobike
11.12.2025 11:45
0 Komentarzy

Ponad 1600 rowerzystek i rowerzystów wzięło udział w tegorocznej, siódmej już edycji wrocławskiej rywalizacji „W Kółko Kręcę”.

I znów padł rekord – uczestnicy przejechali ponad 850 tysięcy kilometrów, czyli mniej więcej tyle, ile wynosi droga z Ziemi na Księżyc… i z powrotem.

Kampania co roku ma dwa główne cele: wydłużać sezon rowerowy oraz zachęcać mieszkańców do codziennych, regularnych dojazdów rowerem – do pracy, szkoły czy na uczelnię. A statystyki pokazują, że działa.

Regularna jazda na rowerze realnie wpływa na jakość życia w mieście – zmniejsza korki, ogranicza hałas i poprawia powietrze. Każdy przejazd ma znaczenie, a uczestnicy mogą zbierać za nie punkty i wymieniać je na nagrody – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej UM Wrocławia.

Rozkład jazdy:

  1. Jak wyglądały tegoroczne wyniki uczestników?
  2. Co daje przedłużenie sezonu rowerowego mieszkańcom i miastu?
  3. Kto okazał się najlepszy w poszczególnych kategoriach?
Ponad 1600 rowerzystek i rowerzystów wzięło udział w tegorocznej, siódmej już edycji wrocławskiej rywalizacji „W Kółko Kręcę”.
Ponad 1600 rowerzystek i rowerzystów wzięło udział w tegorocznej, siódmej już edycji wrocławskiej rywalizacji „W Kółko Kręcę”. /fot. Marek Księżarek/wroclaw.pl

Rower zamiast auta – realna zmiana nawyków

Tegoroczna edycja ponownie pokazała, że kampania wpływa na codzienne wybory transportowe mieszkańców.

Z ankiet wynika, że:

  • prawie połowa uczestników zmieniła w tym roku swoje nawyki transportowe,
  • 1/4 przesiadła się na rower na czas kampanii,
  • wśród tej grupy ponad połowa zrezygnowała z samochodu.

To świetna motywacja, szczególnie w zimne wieczory. Dzięki kampanii chciało się wyjść, zrobić trening, zadbać o zdrowie – mówi Łukasz Pawlaczyk, jeden ze zdobywców roweru w puli nagród.

Punkty, systematyczność i zwycięzcy – kto kręcił najmocniej?

Najbardziej punktowani uczestnicy pokonali od początku października do końca listopada około 2 tys. km, co przekłada się na 300 kg zaoszczędzonego CO₂.

Najlepsi uczestnicy

  • Najwięcej kilometrów: 4 427 km (664 kg CO₂)
  • Najlepszy Senior: 9 372 pkt | 1 991 km
  • Najlepszy Student: 9 050 pkt | 1 677 km
  • Najlepszy uczeń szkoły ponadpodstawowej: 8 982 pkt | 2 143 km

Zdobywcy rowerów (miejsca 7., 17. i 77.)

    1. miejsce: 9 625 pkt | 1 395 km
    1. miejsce: 9 327 pkt | 2 005 km
    1. miejsce: 8 390 pkt | 1 924 km

Firmy i instytucje, które „wykręciły” najwięcej

W tym roku w kategorii „najlepsza średnia firma” zwyciężyło Zoo Wrocław, którego dziewięcioosobowa drużyna przejechała ponad 10 tys. km.

Najlepsze firmy:

  • mikrofirma: Katalpa – 6 694 km
  • małe firmy: WIZIPISI – 2 807 km
  • średnie firmy: Zoo Wrocław – 10 774 km
  • duże firmy: EFL – 17 905 km
  • największe firmy: Urząd Marszałkowski Woj. Dolnośląskiego – 30 311 km

Najlepsze instytucje edukacyjne:

  • Najlepsza uczelnia: Politechnika Wrocławska – 35 823 km
  • Najlepsza szkoła: Szkoła Dialogu Kultur Etz Chaim – 7 854 km

Nagrody dla najlepszych firm obejmują m.in. profesjonalne stacje naprawy rowerów, które jeszcze bardziej mają wspierać rowerową infrastrukturę w mieście.

Ponad 4500 nagród dzięki Partnerom i Sponsorom

W rywalizacji wzięły udział 22 firmy i instytucje, które ufundowały nagrody – w tym główne trzy rowery przekazane przez RoweryStylowe.pl.

Wśród partnerów znalazły się m.in.:
Velochron, Muzeum Iluzji, Kolejkowo, ZOO Wrocław, Wrocław Fashion Outlet, Aquapark Wrocław, Zajezdnia, Movie Gate, Hala Stulecia i wielu innych.

Łącznie uczestnicy mogli zdobyć ponad 4500 nagród.

Wrocław znów pokazał, że rower się opłaca

  1. edycja „W Kółko Kręcę” potwierdziła, że wrocławianie potrafią kręcić na poziomie, którego zazdrości wiele miast. Jesienna kampania znów zmotywowała tysiące mieszkańców do ruchu, a przede wszystkim do świadomych wyborów transportowych.

Im więcej rowerów na ulicach, tym lepiej – i dla zdrowia, i dla miasta. A jeśli tempo wzrostu będzie takie jak w ostatnich latach, kolejna edycja też pobije rekord.

Komentarze