Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radomskie Bractwo Rowerowe chce wstrzymać odbiór ul. 1905 Roku w Radomiu

infobike
17.05.2011 13:17
0 Komentarzy

Radomskie Bractwo Rowerowe chce wstrzymać odbiór ul. 1905 Roku w Radomiu

Bractwo Rowerowe wysłało pismo do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w sprawie wstrzymania odbioru ul. 1905 Roku. Zdaniem Bractwa Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu chce oddać do użytku ulicę, na której zastosowano rozwiązania niezgodne z rozporządzeniem ministra infrastruktury.

slowackiego_pismo

Fot. Bractwo Rowerowe – brak skrajni przy ul. Słowackiego w Radomiu

Jak mówi Sebastian Pawłowski –Kanclerz Bractwa Rowerowego – w wypowiedzi dla tygodnika 7 Dni – Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji kolejny raz zamierza oddać do użytku ulicę, na której zastosowano rozwiązania niezgodne przede wszystkim z rozporządzeniem ministra infrastruktury –zdaniem Pawłowskiego podczas remontu ul. 1905 Roku, która jest fragmentem drogi krajowej nr 12, kilka razy naruszono prawo.

Zarzuty skierowane w stronę MZDiK:

– Brak zachowanej skrajni dla drogi rowerowej –jak mówi Pawłowski –skrajnia dla dróg rowerowych wynosi minimum 0,2 m. Naruszenie tego rozporządzenia widać między innymi na wysokości Radomskiej Szkoły Wyższej.
– Przyciski przy przejazdach rowerowych –zamontowano je wbrew rozporządzeniu ministra infrastruktury. Zdaniem Bractwa Rowerowego przy przejazdach powinny znajdować się detektory, które wykrywają uczestników ruchu, a z przycisków mogą korzystać wyłącznie piesi.

przyciski_1

Fot. Bractwo Rowerowe – przyciski przy przejeździe rowerowym przy ul. 1905 Roku w Radomiu

Z zarzutami Bractwa Rowerowego nie zgadza się dyrektor MZDiK Kamil Tkaczyk – Specjalnie zrobiliśmy ścieżki rowerowe szersze o około 10 cm niż zakłada rozporządzenie. Cała przebudowa 1905 Roku została wykonana zgodnie z zatwierdzonym projektem. Dziwi mnie taka reakcja Bractwa. My opieramy się na pozytywnie zaopiniowanych projektach. A poza tym ścieżki nie są najważniejsze –dodaje Tkaczyk.

Źródło: Tygodnik 7 Dni, Bractwo Rowerowe

 

Komentarze