Przetarg na rower miejski w Toruniu: Nextbike przekonuje do swojej oferty na Torvelo
W ramach trwającego przetargu na nowego operatora toruńskiego systemu roweru miejskiego Torvelo jedną z ofert złożyła firma Nextbike Polska.
Obecna umowa z dotychczasowym operatorem, firmą BikeU wygasła 30 listopada 2024 roku, a miasto Toruń planuje znaczącą modernizację systemu, który ma zadebiutować w nowej odsłonie w marcu 2025 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBike wcześniej.
Spis treści:
- Kiedy ma zostać uruchomiony zmodernizowany system roweru miejskiego Torvelo w Toruniu?
- Ile rowerów ma obejmować nowy system roweru miejskiego w Toruniu?
- Która firma złożyła najniższą ofertę w trwającym przetargu na obsługę Torvelo?
Trzy firmy w wyścigu
Do przetargu na obsługę Torvelo zgłosiły się trzy firmy:
- Konsorcjum ORANGE POLSKA S.A. i ROOVEE S.A. – oferta o wartości 2.101.758,81 zł.
- Nextbike Polska S.A. – oferta o wartości 1.866.525,00 zł.
- BIKEU sp. z o.o. – najniższa oferta o wartości 1.498.140,00 zł.
Obecnie oferty są analizowane pod względem formalno-prawnym, a decyzja o wyborze nowego operatora może zapaść w najbliższych tygodniach.
Argumenty Nextbike Polska
Jak podkreśla Nextbike Polska, oferta firmy łączy w sobie innowacyjność, jakość oraz optymalizację kosztów, co pozwoliło firmie uplasować się na pierwszym miejscu w rankingu uwzględniającym kryteria jakościowe.
Firma proponuje wdrożenie rowerów IV generacji, wyposażonych w zaawansowane technologie IT i IoT, które zapewniają:
- Wypożyczenie poprzez aplikację i kody QR.
- Efektywne zarządzanie systemem dzięki zaawansowanym analizom big data.
- Integrację z szeroką siecią rowerów Nextbike w Europie.
Przykłady sukcesu takich systemów Nextbike podaje m.in. w Warszawie, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii czy Łodzi. W Łodzi zmiana operatora i wdrożenie nowoczesnych rowerów pozwoliły na ponad dwukrotne zwiększenie liczby wypożyczeń.
Do tego Nextbike podkreśla, że wdrożenie ich oferty pozwoli mieszkańcom Torunia nie tylko korzystać z nowoczesnego systemu roweru miejskiego, ale także uzyskać dostęp do międzynarodowej sieci Nextbike. W 2024 roku firma obsłużyła niemal 46 mln wypożyczeń w całej Europie, w tym ponad 8,6 mln przejazdów w Polsce.
Czy te argumenty przekonują komisję przetargową? Zobaczymy. Pamiętajmy, że zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 1.500.000,00 zł. Link do przetargu: https://mzdtorun.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/451163/dostawa-instalacja-uruchomienie-i-kompleksowa-obsluga-systemu-torunskiego-roweru-miejskiego
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowa odsłona Torvelou
W przetargu na realizację systemu rowerów miejskich w Toruniu przewidziano trzy kluczowe kryteria oceny ofert, które łącznie pozwalają na zdobycie maksymalnie 100 punktów. Poniżej szczegóły:
Cena
- Rodzaj kryterium: Cena
- Opis: Oferowana cena wykonania usługi jest kluczowym kryterium, za które można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Sposób przyznawania punktów za to kryterium jest opisany w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
- Waga: 60 punktów (60%).
Nowe rowery
- Rodzaj kryterium: Jakość
- Opis: Punkty są przyznawane za zaoferowanie nowych rowerów, spełniających szczegółowe wymagania techniczne określone w SWZ. Maksymalnie można zdobyć 20 punktów.
- Waga: 20 punktów (20%).
Serwis rowerowy na terenie Torunia
- Rodzaj kryterium: Jakość
- Opis: Punkty przyznawane za zapewnienie sprawnego i dostępnego serwisu rowerowego na terenie miasta Torunia. Dobre zaplecze serwisowe ma istotne znaczenie dla utrzymania sprawności systemu i satysfakcji użytkowników. Można zdobyć maksymalnie 20 punktów.
- Waga: 20 punktów (20%).
Oferty będą oceniane przede wszystkim pod kątem ceny (60%), ale jakość zaproponowanego rozwiązania, w tym nowe rowery i lokalny serwis, również mają duże znaczenie, odpowiadając za pozostałe 40% punktów.
Nowy system roweru miejskiego w Toruniu ma ruszyć w marcu 2025 roku, o ile procedura przetargowa zakończy się bez odwołań. Miasto czeka na modernizację, która poprawi funkcjonalność i dostępność roweru miejskiego dla mieszkańców i turystów. Wybór operatora przesądzi, czy Torvelo będzie kontynuowane przez dotychczasowego dostawcę, czy zyska nowego operatora. Zaplanowane zmiany w funkcjonowaniu roweru miejskiego to:
- Zwiększenie liczby stacji – z obecnych 50 do 90.
- Wprowadzenie rowerów IV generacji, które nie będą wymagały przypinania do stacji, a jedynie oddawania w wyznaczonych miejscach.
- Rowery elektryczne – pilotażowo pojawią się nowoczesne jednoślady, których wypożyczenie będzie wymagało wcześniejszego zawarcia umowy z operatorem.
- Rozbudowa floty – system ma obejmować 360 rowerów.
Komentarze