Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na Bydgoski Rower Aglomeracyjny 2025 z jedną ofertą. Rewolucja może za rok

infobike
08.01.2025 18:30
0 Komentarzy

8 stycznia Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy (ZDMiKP) otworzył ofertę w przetargu na zarządzanie systemem Bysgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2025 roku.

To oznacza, że rok 2025 nie przyniesie znaczących zmian w funkcjonowaniu BRA. Równolegle władze Bydgoszczy pracują nad kompleksowym planem modernizacji systemu, który ma być wdrożony w 2026 roku. Wprowadzenie nowoczesnych technologii i rozbudowa infrastruktury mogą pozwolić na odbudowanie zainteresowania mieszkańców tym środkiem transportu.

Rozkład jazdy:

  1. Jaką firmę wybrano do zarządzania systemem Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA) w 2025 roku?
  2. Ile wynosi obecna infrastruktura BRA, jeśli chodzi o liczbę stacji dokujących i rowerów?
  3. Jakie są plany modernizacji systemu BRA w 2026 roku?
Tylko BikeU zainteresowany obsługą Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2025 r. Zostają stare rowery i stacje
Tylko BikeU zainteresowany obsługą Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2025 r. Zostają stare rowery i stacje

BRA w 2025 roku

Od kilku lat system BRA funkcjonuje w tzw. formule pomostowej, polegającej na rocznych umowach na obsługę, bez inwestycji w nowe technologie czy wymianę floty. Obecna infrastruktura obejmuje 53 stacje dokujące i 360 rowerów.

Mimo propozycji wprowadzenia nowszych rowerów 4. generacji, ZDMiKP podtrzymał decyzję o wykorzystaniu istniejącego sprzętu. Co oznacza dalsze zmaganie się z wieloma problemami:

  • Techniczna przestarzałość: Użytkownicy narzekają na coraz większe trudności z wypożyczaniem i użytkowaniem rowerów.
  • Konkurencja z hulajnogami: Rosnąca popularność hulajnóg elektrycznych i innych środków transportu zmniejsza zainteresowanie rowerami miejskimi.
  • Koszt utrzymania: System wymaga dużych nakładów finansowych przy coraz mniejszej liczbie użytkowników.

W przetargu na obsługę BRA w 2025 roku zgłosiła się tylko jedna firma – BikeU, która oczekuje za realizację zamówienia 1,49 mln zł, co nieznacznie przewyższa budżet wynoszący 1,45 mln zł.

Więcej o samym przetargu na BRA 2025 na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1024113

Plany 2026

Spadające zainteresowanie BRA, które od 2015 roku zmniejszyło się z ponad 585 tys. wypożyczeń rocznie do zaledwie 30 tys. w 2024 roku, zmusiło władze miasta do podjęcia decyzji o modernizacji systemu.

Planowana na 2026 rok nowa generacja BRA ma opierać się na rowerach 6. generacji, wyposażonych w system GPS oraz panele obsługowe, eliminując konieczność korzystania z tradycyjnych stacji dokujących.

Wstępna koncepcja zakłada również zmianę lokalizacji i zwiększenie liczby stacji w obszarach o dużym natężeniu wypożyczeń. Jak podkreśla Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy, rozwiązania te mogą znacząco poprawić funkcjonowanie systemu, dostosowując go do współczesnych potrzeb mieszkańców.

Komentarze