Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PRM z wynikami za 2018 r.: 1,65 mln wypożyczeń

infobike
28.11.2018 07:33
0 Komentarzy

W piątek kończy sięsezon roweru miejskiego w Poznaniu i Szamotułach. Rowery będzie możnawypożyczać do północy, potem stacje zostaną wyłączone. Tegoroczny sezon jest wobu miastach absolutnie rekordowy.

Poznański Rower Miejski i Szamotuły Bike to dwa z pięciusystemów Nextbike Polska, z których można było korzystać w tym roku wWielkopolsce.

Poznański RowerMiejski – wypożyczenie co 15 sekund

Tegoroczny sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego jestabsolutnie rekordowy. Przez 9 miesięcy poznaniacy jeździli na rowerach ponad1,65 miliona razy. To średnio 4 wypożyczenia na minutę przez cały czas trwaniasezonu! W systemie zarejestrowało się w tym roku niemal 50 tysięcy nowychużytkowników, a ich liczba zbliżyła się do 150 tysięcy.

Średni czas jednego wypożyczenia Poznańskiego RoweruMiejskiego w tym roku to 16 minut i 14 sekund. Oznacza to, że łącznie poznańscyrowerzyści spędzili w jednym sezonie na rowerach ponad 445 000 godzin, czyliprzeszło 51 lat.

„Za każdą z tych liczb stoją ludzie, którzy skorzystali zmożliwości wypożyczenia roweru miejskiego. To dla nich, a także dla osób, któreplanują przesiąść się na rower, konsekwentnie rozwijamy system. Kończymy siódmy już sezon Poznańskiego RoweruMiejskiego, który corocznie bije kolejne rekordy. W przyszłym roku, opróczrozwiązań doskonale już znanych, pojawią się nowości: rowery IV generacji,czyli funkcjonujące w systemie bezstacyjnym. Kilkaset nowych rowerów w Poznaniupowinno przełożyć się na jeszcze większe zainteresowanie tym sposobemporuszania się po mieście” – mówi MariuszWiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

W 2019 roku mieszkańcy i turyści nadal będą mieli dodyspozycji 1200 rowerów III generacji w 109 stacjach, a dodatkowo 435 rowerówIV generacji. Wyznaczonych zostanie 97 stref (w tym strefa obejmująca ścisłecentrum), w których będzie można wypożyczyć i oddać rower najnowszego typu.

„Poznański Rower Miejski dzięki kolejnym rozbudowom stajesię coraz bardziej praktycznym środkiem transportu i zyskuje nowychużytkowników. Poznań jest modelowym przykładem systematycznego i racjonalnegorozwoju tej formy komunikacji. Jesteśmy dumni, że współtworzymy ten projekt odsamego początku, i bardzo się cieszymy, że będziemy go kontynuować przezkolejne 4 lata oferując poznaniakom m.in. rowery IV generacji ielektryczne” – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska.

Najpopularniejsze stacje Poznańskiego Roweru Miejskiego2018:

Półwiejska

Kórnicka

Rondo Rataje

Plac Wiosny Ludów

Małe Garbary

Najpopularniejsze trasy 2018:

Os. Sobieskiego do UAM Wydział Nauk Politycznych iDziennikarstwa

UAM Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa do Os.Sobieskiego

Półwiejska do Plac Wiosny Ludów

Rondo Rataje do Os. Oświecenia

Zielona do Kórnicka

Szamotuły Bike –podwojenie liczby wypożyczeń

Z systemu Nextbike mogli też w tym roku korzystać mieszkańcySzamotuł. W porównaniu z poprzednim, niepełnym sezonem, podwoili oni liczbęwypożyczeń. Od marca do listopada tego roku szamotulskie rowery zostaływypożyczone ponad 22 tysiące razy (w 2017 roku odnotowano 11 tysięcywypożyczeń). Szamotuły Bike składa się z 5 stacji i 50 rowerów. Co ważne –można z nich korzystać za pomocą tego samego konta, co z Poznańskiego RoweruMiejskiego i innych systemów Nextbike.

Burmistrz Miasta i Gminy Szamotuły Włodzimierz Kaczmarekuważa, że liczba wypożyczeń rowerów potwierdza słuszność podjętej wcześniejdecyzji o postawieniu na rower miejski. „Tak duża liczba wypożyczeń świadczy ozapotrzebowaniu na ten ekologiczny sposób przemieszczania się na tereniemiasta, a nawet gminy. Dodatkowy powód do satysfakcji to fakt, że nasze rowerywypożyczane są bezpłatnie. System się sprawdza i będziemy go utrzymywać. Cowięcej, planujemy jego rozbudowę w 2019 roku” – zapowiada Włodzimierz Kaczmarek.

„Szamotuły są modelowym przykładem, jak rower miejski możefunkcjonować w różnych ośrodkach tej samej metropolii. Popularność takichpunktów wypożyczeń, jak Rynek i Dworzec PKP pokazuje, że rower publiczny jestświetnym narzędziem codziennego transportu w obrębie poszczególnych miast, alerównież – dzięki powiązaniu z tradycyjnie rozumianym transportem publicznym – wobrębie Metropolii” – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska.

W tym sezonie mieszkańcy Szamotuł najchętniej wypożyczalirowery na stacji Rynek, ul. Adama Mickiewicza – Zespół Szkół i ul. Dworcowa –Dworzec PKP. Najpopularniejszą trasą była przejażdżka między Dworcem PKP aZespołem Szkół przy Mickiewicza i z powrotem. Średni czas jednego wypożyczeniato 37 minut i 15 sekund.


Komentarze