Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznański Rower Miejski: jak będzie wyglądał system w sezonie 2022?

infobike
16.02.2022 17:15
0 Komentarzy
1 marca rozpocznie się 11. sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego. W tym roku użytkownicy będą mieli do dyspozycji 8 kolejnych stref wypożyczeń i dodatkowych 87 jednośladów bezstacyjnych.

Tak, jak w poprzednim sezonie, posiadacze karty PEKA z ważnym biletem okresowym nadal będą mogli korzystać z bezpłatnych 30 minut podróży PRM, aby wygodnie przesiadać się z roweru na autobus lub tramwaj na liniach ZTM. Użytkownicy bez biletu okresowego za pierwsze 30 minut wypożyczenia zapłacą symboliczną złotówkę – informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

Po raz kolejny rozbudujemy system rowerów bezstacyjnych, który jest znacznie bardziej elastyczny i przyjazny dla użytkowników. Powstanie 8 nowych stref, do tego pojawi się 87 nowych rowerów 4G. Lokalizacja nowych stref wzmocni system rowerów miejskich pod względem możliwości dojazdu w rejony rekreacyjne – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

W trakcie przerwy zimowej każdy rower, który trafił do serwisu, był dokładnie sprawdzany. Dokładną weryfikację przeszła cała infrastruktura.

  • W zbliżającym się sezonie będzie można korzystać z:
    112 stacji roweru miejskiego PRM 3G (wypożyczanych i zwracanych w stacjach PRM), a w nich prawie 1000 rowerów,
  • 3 stacje PRM 3G będą z rowerkami miejskimi dla dzieci: Malta Ski, Termy Maltańskie i Rondo Śródka, 
  • 76 rowerów wyposażonych w foteliki, służące do przewozu dzieci,
  • 833 rowerów PRM 4G i dodatkowo 30 rowerów elektrycznych PRM 4G,
  • 178 miejskich stref postoju rowerów 4G. 80 stref znajduje się w pobliżu stacji PRM 3G, natomiast Strefa Centrum to obszar wewnątrz I ramy komunikacyjnej, z wyjątkiem płyty Starego Rynku.

Nowe lokalizacje stref 4G PRM:

1. Strzeszyn PKM

2. Stary Strzeszyn (pętla)

3. Strzeszynek

4. Rusałka

5. Cegłowskiej

6. Druskienicka

7. Wartostrada POSiR

8. Zawady (pętla tramwajowa)

Umowa z obecnym operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego wygasa 31 grudnia 2022 r., zarówno dla systemu 3G jak i 4G. Już od ubiegłego roku Zarząd Transportu Miejskiego analizuje różne warianty odnośnie możliwości funkcjonowania roweru miejskiego w stolicy Wielkopolski od 2023 roku – informuje rzecznik.

Obecnie trwa analiza dokumentów złożonych przez potencjalnych operatorów systemu, którzy zgłosili swoje zainteresowanie w zakresie wstępnych konsultacji rynkowych, dotyczących uruchomienia oraz zarządzania i utrzymania systemu rowerów miejskich w Poznaniu od 2023 roku. 

Przeprowadzone konsultacje i analiza zebranych informacji pozwolą odpowiedzieć na szereg pytań i będą podstawą do podjęcia dalszych decyzji dotyczących najbliższej przyszłości systemu rowerów miejskich w stolicy Wielkopolski.

Komentarze