Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poznań: SRM chce likwidacji policyjnego „łowiska” na rowerzystów

infobike
23.07.2009 12:12
0 Komentarzy

Każdy z poznaniaków poruszających się pieszo, rowerem czy transportem zbiorowym jest w stanie podać miejsca, gdzie poznańska drogówka urządza polowania, których jedynym celem jest poprawa statystyk w nakładaniu mandatów.
Jak informuje poznańska Sekcja Rowerzystów Miejskich (www.srm.eco.pl) – każdy z poznaniaków poruszających się pieszo, rowerem czy transportem zbiorowym jest w stanie podać miejsca, gdzie poznańska drogówka urządza polowania, których jedynym celem jest poprawa statystyk w nakładaniu mandatów. Oczywiście, nie chodzi o miejsca, gdzie piesi stwarzaliby realne zagrożenie, ale o miejsca, gdzie absurdalne programy sygnalizacji świetlnej dyskryminują pieszych. Piesi płacą dosłownie za błędy i niewiedzę inżynierów ruchu. Takim miejscem – łowiskiem jest m.in. Rondo Starołęka. Czerwone światło przez przejście i przejazd rowerowy przez tory świeci się nawet, gdy nie ma w pobliżu tramwajów. SRM zażądała od ZDM zmiany programu sygnalizacji. Poniżej prezentujemy treść listu SRM do Zarządu Dróg Miejskich.
’Stowarzyszenie 'Sekcja Rowerzystów Miejskich’ zwraca się z uprzejmą prośbą o zmianę programu sygnalizacji świetlnej na przejazdach dla rowerzystów i przejściach dla pieszych przez torowiska tramwajowe na Rondzie Starołęka. Postulowana zmiana polegać ma na częstszym włączaniu zielonego światła – zawsze wtedy, gdy nie ma niedopuszczalnej kolizji.
Ponadto Stowarzyszenie wnosi o ustawienie stosownych zabezpieczeń pomiędzy drogą rowerową a jezdnią, które uniemożliwiałyby parkowanie na drodze rowerowej przebiegającej wokół Ronda Starołęka.
Przeprowadzone obserwacje wykazały, że funkcjonująca na Rondzie Starołęka sygnalizacja świetlna walnie dyskryminuje niezmotoryzowanych użytkowników ruchu – pieszych i rowerzystów. Pilnej poprawy wymagają zwłaszcza światła dla pieszych i rowerzystów na przejściach i przejazdach przez torowiska tramwajowe. Czerwone światło dla pieszych i rowerzystów często świeci się ponad półtorej minuty. Dzieje się to nawet w sytuacjach, gdy na skrzyżowaniu nie ma tramwajów lub w sytuacjach, gdy wjazd lub zjazd tramwajów z ronda uniemożliwia poprzecznie odbywający się ruch samochodowy.
Obecny program sygnalizacji świetlnej wykorzystywany jest natomiast nagminnie przez funkcjonariuszy Policji, dla których spieszący się piesi są łatwym źródłem poprawy statystyk mandatów. Należy podkreślić, że często polujący na pieszych funkcjonariusze parkują na drodze rowerowej zmuszając tym rowerzystów do jazdy po chodniku oraz znacząco ograniczając wzajemną widoczność wszystkich użytkowników ronda. Zdaniem Stowarzyszenia, konieczne jest więc ustawienie stosownych barier (np. słupków) pomiędzy jezdnią a drogą rowerową, uniemożliwiających wjazd samochodów, a przez to ograniczających parkowanie pojazdów na drodze rowerowej.

Komentarze