Poznań: Nowy etap budowy drogi rowerowej wzdłuż PST
Poznań kontynuuje prace nad budową długo wyczekiwanej drogi rowerowej wzdłuż trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST). Miasto wyłoniło wykonawcę dokumentacji projektowej dla trzeciego odcinka tej trasy, który połączy projektowaną kładkę pieszo-rowerową w Parku Wodziczki z ulicą Pułaskiego.
To kolejny krok w realizacji ambitnego projektu, który ma na celu stworzenie bezpiecznej i komfortowej infrastruktury dla rowerzystów, biegnącej wzdłuż jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta.
Rozkład jazdy:
- Kiedy mieszkańcy Poznania będą mogli w pełni korzystać z całej trasy rowerowej wzdłuż PST, od Mostu Teatralnego do Piątkowa?
- Jakie konkretne korzyści przyniesie budowa tej drogi rowerowej dla mieszkańców Poznania, zarówno tych korzystających z rowerów, jak i pieszych?
- W jaki sposób miasto zamierza zapewnić bezpieczeństwo rowerzystów na skrzyżowaniu Roosevelta/Poznańska, które jest uważane za jedno z bardziej ruchliwych i potencjalnie niebezpiecznych miejsc dla rowerzystów?
Nowa infrastruktura dla rowerzystów i pieszych
Informację o rozstrzygnięciu przetargu przekazał Rowerowy Poznań, stowarzyszenie aktywnie działające na rzecz rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście. Zgodnie z planami, oprócz komfortowej, bitumicznej drogi dla rowerów, powstanie również niezależny ciąg pieszy.
Szczegóły przetargu i harmonogram prac
W przetargu wzięło udział trzech oferentów. Najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na kwotę 430 tys. zł, złożyła firma, która w ciągu 23 miesięcy od daty podpisania umowy ma dostarczyć kompletną dokumentację projektową wraz z niezbędnymi pozwoleniami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kolejne etapy inwestycji
Rowerowy Poznań informuje również, że wkrótce ma zostać ogłoszone postępowanie przetargowe na kolejny, czwarty etap „Rowerowej PST”. Ten odcinek połączy Most Teatralny z trasą wzdłuż PST, przecinając skrzyżowanie ulic Roosevelta i Poznańskiej.
Docelowa trasa rowerowa wzdłuż PST
Docelowo trasa rowerowa ma przebiegać wzdłuż całego szybkiego tramwaju, od Mostu Teatralnego aż do Winograd i Piątkowa, co znacząco ułatwi i uprzyjemni poruszanie się rowerem w tej części miasta.
Znaczenie inwestycji dla miasta
Inwestycja ta jest ważnym krokiem w rozwoju infrastruktury rowerowej Poznania i z pewnością ucieszy wielu mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z roweru jako środka transportu.
Źródło: Głos Wielkopolski
Komentarze